אורי מקלב
אורי מקלבPhoto by Hadas Parush/FLASH90

בנאום שנשא במליאת הכנסת פנה ח"כ אורי מקלב (יהדות התורה) לראשי הסיעות בכנסת בבקשה לעצור את ההסתה המתחוללת נגד הציבור החרדי.

"ההסתה מדרדרת ללא גבול", אמר בפתח נאומו. "איננו יודעים אם יהיו בחירות או לא, אבל ברור שבבחירות היתה תעמולה מרובת השמצות והכפשות נגד הציבור החרדי, ולדבר הזה יש השלכות חמורות.

לדבריו, התקשורת נוטלת חלק בתופעה הזו. "בדיון שהתקיים באחד מכלי התקשורת הכללית בארץ בסוף השבוע האחרון על תוחלת החיים בקבוצות באוכלוסיה בישראל עלה כי לציבור החרדי ישנו תוחלת חיים גבוהה מן הרגיל כשהמסקנה בדיון שם הייתה כי הדבר נובע כתוצאה מכך שישנו שר בריאות חרדי והציבור החרדי קושר קשרים עם קופות החולים ורק לכן יש לציבור החרדי תוחלת חיים ארוכה יותר מן הממוצע…

"רק לפני שבוע קיימו כאן בכנסת דיון על הביטוח הסיעודי ועלה לדבר אחד מראשי הארגונים ואמר כי החרדים אינם משלמים כסף על תרופות. איפה החרדים האלה? אני מחפש אותם"

"רק היום התפרמה 'ידיעה' באחד העיתונים לפיה שליש מתקציב סבסוד המעונות בישראל מגיע לאברכים. לוקחים את הנתונים, מעוותים אותם ומסתים את הציבור".

מקלב פנה לראשי הסיעות שנכחו באולם המליאה באותה שעה וביקשם לקחת אחריות ולעצור את מתקפות ההסתה. "זה מדרון חלקלק ולא ניתן יהיה לעצור אותו", סיכם את דבריו.