ליברמן עם ראשי הרשויות
ליברמן עם ראשי הרשויותבאדיבות המצלם

ראש עיריית לוד, יאיר רביבו, היה בין ראשי הרשויות מטעם הליכוד שנועדו אתמול (שני) עם חבר הכנסת אביגדור ליברמן במטרה להחזיר למחנה הלאומי. בראיון לערוץ 7 הוא מספר על המפגש והתובנות שעלו בו.

"באנו אולי בנאיביות מסוימת. אני לא זוכר מתי נפגשו למעלה משבעים ראשי רשויות מכל הארץ. באנו עם כל המוטיבציה להגיד לליברמן חזור הביתה. אין אפשרות אחרת. אין אחדות כי הם לא רוצים. המנדטים שלך יעזרו להרכיב את ממשלת הימין. ידענו לעשות ממשלות טובות ורציניות עם 61 מנדטים, תבוא הביתה".

"לצערי לא ראינו נכונות מצידו. הוא שמע והקשיב. החמיא לו מאוד שעשרות ראשי ערים קוראים לו לבוא הצענו לו הצעות מרחיקות לכת, אמרנו לו שנחזק אותו בליכוד שיקבלו אותו בזרועות פתוחות, נעמיד מתפקדים לרשותו. התחלת בליכוד בשנות השמונים, תחזור לליכוד, אבל קשה לקרוא את האדם הזה. הוא לא אדם סטנדרטי".

"אמרתי לו שאני בעיר עם 19 חברי מועצה שכולם בקואליציה והבעיות שאני מתמודד איתן מורכבות ברמת המקרו קצת יותר, אצלי זה מאבקי ערבים יהודים, דתיים חילוניים וכו' ברמת היומיום, אבל כולם בקואליציה כי אנחנו מחפשים את המכנה המשותף ולא את המפריד. הוא התפלא לגלות עד כמה ראשי ערים יודעים למצוא פתרונות בנושאי דת ומדינה. למשל, קיבלנו החלטה שלא קשורה למו" הקואליציוני שלא רוצים יותר מועצות דתיות אלא מחלקה לשירותי דת שיהיו מנוהלים כמו כל אחד מהשירותים העירוניים. אם רוצים אפשר להגיע לפתרונות בכל נושא".

"אמרנו לו גם שמי אמר שחייבים לפתור בשנה הראשונה את כל בעיות הדת והמדינה. יש דברים שלא נפתרו שבעים שנה והם עוד יכולים לחכות? אם המדינה חשובה לך תצטרף לממשלה לשנה אחת, יעבור תקציב שיאפשר הצטיידות של הצבא ומיגון הצפון, שהוא נושא קריטי, ומערכת החינוך והבריאות שנותרות ללא מענה. שנת הלימודים תשפ"א בסכנה כי אין תקציבים לבינוי, קייטנות וכו'. הכול תקוע ואם המדינה חשובה לך, כך אמרנו לו, תבוא ותצטרף בלי משחקי האגו והחרמות".

על תגובתו המאכזבת של ליברמן מספר רביבו: "הוא שומע מקשיב מחייך וזהו. זה מדהים. חבל. בשורה התחתונה הערכתי היא שאם לא יקרה משהו דרמטי הולכים לבחירות בתחילת מרץ. משם קרא לי ראש הממשלה והוא כבר נערך לבחירות ולפריימריז. הוא לא רוצה את זה אבל זה מה שיש וצריך להיערך ולראות איך להתחזק, איך מביאים עוד 300 אלף קולות ימין שישבו בבית, איך איתמר בן גביר עם שמונים אלף הקולות שלו לא חוזר על הטעות, איך הימין רץ ביחד עם בן גביר, הרב פרץ, שקד וכולם ביחד ומביא את עשרת המנדטים. אין מקום לכל כך הרבה פיצולים".

"העם מותש ואנחנו, מנהיגי הציבור המקומי, מותשים כי הכל תקוע, ומדהים שיש חוסר אחריות משווע של המנהיגים ברמה הארצית להתכנס ולשים הכול בצד. זה משהו שאין לו אח ורע. יצאנו, ראשי הערים, בתחושה מאוד קשה, כי עשר דקות אחרי ההתחלה של הפגישה יצא פוש שליברמן אומר שממשלה צרה היא צרה. זה אומר שהכול היה ידוע מראש וזה מאוד מאכזב אותנו", אומר רביבו.

כשהוא נשאל אם יתכן ומדובר היה בפגישה עקרה שכן בסיס סירובו של ליברמן אינו ענייני, אלא נוגע למאבקים אישיים נגד נתניהו שיתכן וסירב לשלב את 'ישאל ביתנו' בליכוד, משיב רביבו כי אכן יתכן וזו המציאות בפועל: "ראשי ערים הם היחידים שנבחרים בבחירה ישירה ואנחנו באמת מביאים את הקול של העם בשטח. ידענו שיגידו שאנחנו נאיביים, אבל גם יש אחוז אחד של סיכוי נמצה אותו וחבל לנו שזה מה שקורה".