מחאת הרבש"צים: "הגיעו מים עד נפש"ההסתדרות הלאומית

כ-150 רכזי הביטחון הישוביים, המאוגדים תחת ההסתדרות הלאומית, הפגינו היום (ג') בתל אביב נגד משרד הביטחון, בעקבות פגיעה בתנאי העסקתם ופיטוריהם הצפויים של עשרות רבש''צים.

רק בשבוע שעבר נחשף כי עשרות רכזי ביטחון האמונים על ביטחון הישובים זומנו לשימוע בפני פיטורים בעקבות אי העברת שכרם על ידי משרד הביטחון. ועד הרבש"צים הודיע על שרשרת צעדי מחאה שהחלה היום בהפגנת הענק בתל אביב.

רכזי הביטחון הישובים חסמו את צומת הרחובות בגין-קפלן סמוך לקניון עזריאלי למשך דקות ארוכות ונשאו שלטים עליהם נכתב: "רבש"צים מופקרים בחסות משרד הביטחון", "משרד הביטחון מפקיר את יישובי קו העימות", "צבע אדום- לעצור את ההפקרות" וכן- "מפקירים את רכזי הביטחון".

ועד הרבש''צים הודיע כי מפגן המחאה הינו רק הראשון בשרשרת הפעולות אותם הוועד מתכנן באם משרד הביטחון לא ייכנס איתם למו"מ מיידי לכינון הסכם קיבוצי.

חן לוי, רבש"צ הישוב מיצר וחבר ועד הרבש"צים מבית ההסתדרות הלאומית, אמר "מדובר בביזיון מתמשך בו משרד הביטחון מפקיר מאות רכזי ביטחון לכל הרוחות. מיליוני ישראלים נמצאים תחת סכנת חיים מידיית. הגיע הזמן שפקידי הקריה יתעוררו בטרם יתעוררו לחלום בלהות בו כל פעילותינו תושבת לאלתר".

תגובת משרד הביטחון: ''משרד הביטחון ומרכז המועצות האזוריות גיבשו הסכם חדש להשתתפות המשרד במימון מרכיבי הביטחון בישובים. ההסכם מסדיר את שיתוף הפעולה בין הצדדים ואת סדרי הביטחון במאות יישובים ברחבי הארץ. כחלק מההסכם הגדיל משרד הביטחון את תקציב ההשתתפות במרכיבי הביטחון, באופן שיאפשר את הגדלת הסיוע למועצות וליישובים במימון הרבש"צים.

''כ- 90 אחוז מהמועצות האזורית ברחבי הארץ (26 מועצות), כולל המועצות בעוטף עזה, כבר חתמו על ההסכם החדש עם משרד הביטחון וקיבלו את השתתפות המשרד במימון מרכיב הביטחון-רבש"צים.
לצערנו, ארבע מועצות טרם חתמו ואנו פועלים מולן בניסיון להגיע לסיכומים", לשון התגובה.