ריבלין בתל נוף
ריבלין בתל נוףצילום: מארק ניימן, לע"מ

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין ביקר היום (שלישי) בבסיס תל נוף של חיל האוויר, במסגרתו היה אורח הכבוד בכנס תכניות העבודה של הזרוע לקראת שנת 2020.

בשיחה שערך איתו על הבמה מפקד חיל האוויר, אלוף עמיקם נורקין, מול סגל הפיקוד של החיל, התייחס הנשיא לשאלות שהפנו אליו מפקדי הזרוע.

״היכולת הצה"לית לייצר תקווה ישראלית משותפת היא חסרת תקדים במערכות הישראליות״, אמר הנשיא, ״אני יודע שכל השבטים המרכיבים את החברה שלנו רוצים יותר מתמיד לקחת חלק בכלל החברתי, והצורך לייצר מערכות שיתנו מענה לכל השבטים שלנו הוא בנפשנו״, הוסיף במענה לשאלה על היכולת לקיים שותפות בין כל שבטי החברה בישראל.

השיחה עסקה גם ביכולת לקיים תרבות שיח קשוב גם בתקופות של ויכוח ציבורי ער ובתפיסת הביטחון הנוכחית מול אתגרי השעה בזירות השונות.

הנשיא נשאל האם הוא חושב שאכן פועמת בנו תקווה ישראלית. "אני מאמין שהעם בישראל מבין את החשיבות של שילוב כלל הקבוצות בחברה ובכלכלה. זהו צורך כלכלי וחברתי ממעלה ראשונה״, אמר הנשיא וסיפר על כמה מיזמים שפועלים תחת פרויקט ״תקווה ישראלית״ של בית הנשיא.

הנשיא התייחס לשאלת רעיון הפיכתו של צה"ל לצבא מקצועי בחלק מהזירות הלוגיסטיות והטכנולוגיות ודחה את האפשרות מכל וכל. ״אנחנו משרתים את העם שלנו כי אם לא נשרת אנחנו, מי ישרת? במצב הביטחוני שלנו אסור לנו לוותר על האפשרות של צה"ל כצבא העם באשר הוא. אני יודע שמפקדי צה"ל עושים כל שניתן על מנת להעניק לכל המשרתים את המירב שניתן מהשוק הישראלי. אנחנו צריכים לדעת לתגמל את העושים במלאכה כדי שלא יעלו שאלות כאלה כי לאנשינו אין תחליף ואסור שיהיה להם במצב בו מצויה מדינתנו. במצב הביטחוני שלנו אסור לנו בשום אופן לאבד את צה"ל כצבא העם״, אמר הנשיא.

בתום דבריו ביקש הנשיא לחזק את ידי המשרתים ואמר בהערכה רבה: "אני יודע שהמחיר שאתם משלמים על השירות שלכם הוא מחיר אישי. רואים את הסימנים שלו בבית, על הפנים של הילדים, ובני ובנות הזוג. אני רוצה שתדעו שבכל מקום במדינה, כל אחד ואחת מהאזרחים, יודעים מהו גודל ההקרבה שלכם, ומעריכים אותה באופן עמוק, ומכל הלב.

''אתם אנשינו הטובים ביותר, ואני מחזק את ידיכם – אל תיפול רוחכם, גם אם אנחנו לא מצליחים להביע מספיק בבירור את הערכתנו אליכם. אני מבקש לנצל את ההזדמנות הזו כדי לומר, עכשיו ולמפרע, בשמי, ובשם כל העם בישראל - תודה על השעות, תודה על הלילות, תודה על ההקרבה, על ההתנדבות, ועל הנכונות להתגייס, תמיד, בלב שלם ובנפש חפצה", הדגיש ריבלין.

צילום: מארק ניימן, לע"מ
צילום: מארק ניימן, לע"מ

מפקד חיל האוויר, אלוף עמיקם נורקין, אמר בכנס: ״בחיל האוויר משרתים חיילים, קצינים ונגדים מכל החברה בישראל ואנחנו גאים על כך. לך אדוני הנשיא, אני רוצה להביע את התודה וההערכה מכולנו על כל התמיכה והנוכחות שלך בפעילויות של החיל בכל התחומים וגם ביום הזה בו אנו דנים בתכנית העבודה השנתית של חיל האוויר״.

לאחר מכן סייר הנשיא ביחידה האחראית על שיתוף הפעולה האווירי עם צבא גרמניה וקיבל סקירה על האימונים המשותפים של שני החילות המניבים העשרה הדדית. בסיום ביקורו פגש את לוחמי טייסת "דורסי הלילה", לה הוענק צל"ש רמטכ"ל על פועלה במבצע חילוץ הלוחמים מהמבצע בחאן יונס בשנה שעברה. הנשיא לחץ את ידי הלוחמים והביע הערכה עמוקה למקצועיות ואומץ הלב שהפגינו.