ח"כ סער: להציל את שלטון הימין

חבר הכנסת גדעון סער (הליכוד) מקווה שתוקם ממשלה וישראל תימנע ממערכת בחירות שלישית בתוך שנה וחצי.

בראיון לערוץ 7 נשאל סער מי לדעתו אשם במשבר הפוליטי, ואמר כי הטענה של הליכוד מופנית ל'כחול לבן' שפסלה את השותפות לבלוק הימין ובהמשך גם את נתניהו כמי שיכהן ראשון בתפקיד ראש הממשלה בממשלת הרוטציה, אך בסופו של יום יש להתמקד במציאות ולא בהאשמות, והמציאות היא ש"אנחנו במצב נוראי", כלשונו.

"אנחנו הולכים בתוך שנה פעם שלישית לבחירות באופן שהוא מנותק מבעיות הציבור, ועל כך אני מצטער. חייבים לעשות שינוי ומפנה. חייבים להבטיח שאם חלילה הולכים לבחירות שלישיות, ואני מצטרף להגדרת ראש הממשלה את זה כ'טירוף מערכות', אז שאחריהם תקום ממשלה. אם נישאר באותה הנהגה לא תהיה ממשלה גם אחרי הבחירות השלישיות".

סער מוסיף ומבהיר את עמדתו לפיה "מי שרוצה להבטיח ממשלת ימין צריך לתמוך בי כדרך לשינוי ההנהגה שתאפשר למדינת ישראל לצאת מהמשבר שהיא נמצאת בו ולהקים ממשלה לאומית אחרי שנה וחצי שאנחנו רצים מבחירות לבחירות".

סער משוכנע שהתמודדותו תניב גם ניצחון והוא קובע כי "רק ניצחון שלי יכול להבטיח שתקום כאן ממשלה אחרי הבחירות השלישיות ותימנע את עליית השמאל". סער מזכיר בהקשר זה את הסקר שפורסם אמש ולפיו בכוחו להגדיל את גוש הימין "כי אני מעביר קולות מצד לצד. אין סיכוי שראש הממשלה יעביר נתח ממצביעי כחול לבן אליו. לצערי יש סכנה הפוכה. אני היחיד שיכול להביא קולות מהמחנה השני ולהבטיח את הגדלת המחנה הלאומי בשלב הראשון ולהקים ממשלה בראשות הליכוד בשלב השני".

על האפשרות שיפסיד במערכה מול נתניהו אומר סער: "כאשר אתה מתמודד אתה מתמודד כדי לנצח. בדמוקרטיה יש יותר אפשרויות אבל אני מתמודד כדי לנצח. הניצחון שלי חיוני לצורך אותם דברים שיוציאו את ישראל ממשבר קשה ביותר שפוגע בה מבחינה כלכלית ויפגע עוד יותר מראשית ינואר".

בדבריו דוחה סער מכל וכל את האפשרות שהועלתה בעבר ולפיה יעברו הוא וחברי כנסת אחרים בליכוד לתמיכה בממשלת גנץ. "מבחינתי אין ולא הייתה אפשרות כזו. אני בשליחות של הליכוד. בכנסת הזו נתניהו הוא המועמד שלנו. חתמנו לו ונתנו לו את האפשרות להקים ממשלה פעם ראשונה ופעם שנייה וכל עוד הוא ראש הליכוד צריך לתת לו את הגיבוי".

"הצעתי משהו אחר שימנע בחירות. הצעתי ללכת לפריימריז בתוך 21 הימים כדי שנוכל להקים ממשלה. זה לא התקבל וכשזה לא התקבל חתמתי פעם נוספת לבנימין נתניהו יחד עם כל 32 חברי סיעת הליכוד. לא הייתה לנו מחלוקת בעניין הזה. אבל כעת, כשהדברים לא צלחו צריך להסיק מסקנות".

כשהוא נשאל אם נתניהו כראש ממשלה פוגע במחנה הימין מבהיר חבר הכנסת סער: ''נתניהו כראש ממשלה הגיע להישגים יפים ביותר. הביא הישגים מרשימים בתחום המדיני. יחד עם זאת, העובדות הפוליטיות היום, אחרי 14 שנה של כהונה במצטבר, הן על פי כל מחקרי דעת הקהל, הוא לא יכול להקים ממשלה כי הוא חסום מסיבות שונות על ידי מפלגות רבות, כולל מפלגות ששייכות לגוש שלנו באופן טבעי. לכן אנחנו במצב שיש בעם רוב לדעות שלנו וגם בכנסת יש רוב לדעות שלנו, אבל אין לנו שום אפשרות להקים ממשלה. בנסיבות הללו הליכוד חייב להתנהג בצורה אחראית ורציונאלית ולעשות את המהלך הזה כדי להבטיח הקמת ממשלה בראשות הליכוד".

לטעמו של סער הסוגיה אינה כתבי האישום המוטחים בנתניהו, גם אם יש לכתבי האישום הללו תרומה לסיבוך הפוליטי, "אבל לא הם נקודת המוצא אלא חוסר היכולת הפוליטית להקים ממשלה. אם לא נעשה שינוי לא נראה מצב שונה".

סער משוכנע שעם בחירתו לראשות הליכוד תהיינה יותר מאפשרות אחת להרכבת ממשלה. "יש הרבה מאוד גורמים שיהיה אפשר להקים איתם ממשלה", הוא אומר וקובע כי אם נתניהו ימשיך בתפקידו כל זה לא יקרה.

עוד נשאל חבר הכנסת סער אם בממשלה בראשותו יש מקום למפלגה כדוגמת 'עוצמה יהודית'. "אני לא עוסק בפסילות חלילה. כל רשימה שרצה בבחירות וזוכה לאמון הבוחר יתקיים איתה מו"מ ואני מניח שהם יהיו חלק מגוש מפלגות רחב יותר".

על אפשרות שריון בנט ושקד בליכוד אומר סער כי היה שמח לראות אותם בליכוד, "מבחינה פרקטית לבחירות הקרובות ספק אם חיבור כזה יניב יותר קולות לנו מאשר הליכה נפרדת. לכן לאחר שנכווינו בחיבורים קודמים כשקיבלנו יחד פחות מאשר לחוד, צריך לבדוק טוב ולראות שיש בזה תועלת למחנה הלאומי כולו".

על הטוענים האחרים לכתר הנהגת הליכוד אומר סער כי אכן כל אחד מהם רשאי להתמודד ולהציג את אישיותו ניסיונו ויכולותיו וציבור המצביעים יכריע.

על האשמותיו של חבר הכנסת ניר ברקת ולפיהם הודעותיו של סער מתואמות עם 'כחול לבן' והחשש שמא החיבוק שהוא מקבל לכאורה בימים אלה נובע מזיהויו כמי שיפלג את הליכוד ואת מחנה הימין, מגיב סער: "אני לא רואה חיבוק אלא התקפות. אדרבה, אני נחלץ כששלטון הימין בסכנה. אם הייתה מוקמת ממשלה כלשהי, ממשלת ימין או ממשלת אחדות, הייתי תומך בה. כרגע אני נחלץ כי יש בעיה עם הקמת הממשלה ולא אני יצרתי את הבעיה הזו. נתתי גיבוי במערכות הבחירות ובהצהרות הנאמנות. קמה ממשלה? צריך להסתכל למציאות בעיניים ולהחליט כמה זמן לא נתעסק בבעיות של האזרחים ונתעסק בללכת לאולפנים ולעוד ועוד בחירות ללא תוחלת ורק עולות מיליארדים שהאזרחים הם שמממנים אותם. צריך לשבור את המבוי הסתום".

סער נדרך כשהוא שומע טענה לפיה הוא שומר על עמימות מדינית בנושאים כדוגמת הריבונות, מה שאולי מביא לו תוצאות סקרים מחמיאות. "אני שומר על עמימות? אני הראשון שדיברתי על נושא הריבונות עוד מתחילת הקדנציה של טראמפ ועוד כשהייתי מחוץ לזירה הפוליטית וקראתי לריבונות על אזורי ההתיישבות הישראלית ביהודה ושומרון. יש לי רקורד עקבי בנושא הזה. יש לי את הרקורד הכי ברור בכל הנושאים. אין אדם עם רקורד של מעשים ועמדות מתועדות יותר ממני.

''עם ישראל מחפש תקווה לאחדות ואני יכול לעשות את זה, יכול לאחד. שמיר היה ראש ממשלה הכי ימני והוא איחד את העם. אם רוצים להגיע לרוב צריך לתמוך במי שיכול להביא קולות מהמחנה השני. אני יכול לעשות את זה ויש ראיות שאני יכול לעשות את זה".