כמו בכל שנה, מאז שנת 2000, ממתין שוק העיצוב להכרזת חברת PANTONE על הצבע הנבחר לאותה השנה. בבחירה זו, פנטון לוכדים את ''הלך הרוח'' התקופתי סביב העולם.
תהליך בחירת הצבע מורכב ע"י ניתוח מגמות בעולם מתחומי התרבות, אומנות, יעדים מועדפים בתיירות, אמנים חדשים, אופנה, טכנולוגיה ועוד.
השנה הוכרז הצבע הכחול הקלאסי (כחול בוהק) כצבע השנה שישפיע על כלל המוצרים ומגמות עיצוב בתחומי האופנה ועיצוב תעשייתי, ריהוט, אריזות מוצרים ועיצוב גרפי.
"אנחנו חיים בעידן שדורש אמון ואמונה" הצהירה לאטריס אייזמן - מנכ"לית מכון הצבע פנטון "וזה בדיוק מה שמשדר גוון השנה שלנו: הוא קלאסי, סולידי וכזה שניתן תמיד להישען עליו. כזה שמאתגר אותנו לחשוב עמוק יותר, להרחיב את הפרספקטיבה ולפתוח ערוצי תקשורת".
המעצבות הדתיות לא התעלמו מהצהרת הצבע הנכון לשנה זו ומציגות שמלות ערב וקז'ואל, כיסויי ראש ואקססוריז בכחול קלאסי בוהק: