טראמפ ופנס
טראמפ ופנסReuters

שר החוץ ישראל כ"ץ בירך הבוקר (רביעי) את נשיא ארה"ב דונלד טראמפ על כוונתו לחתום על צו נשיאותי ולפיו יישללו תקציבים האוניברסיטאות וקולג'ים שלא יפעלו למיגור אנטישמיות בתחומם.

"אני מברך את נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ על כוונתו לחתום על צו נשיאותי למאבק באנטישמיות באוניברסיטאות וקולג'ים בארה"ב, ומניעת מימון פדראלי ממוסדות שלא ימנעו אנטישמיות בתחומן", אמר כ''ץ.

לדבריו, במסגרת הצו תוגדר היהדות הן כדת והן כלאום, מה שיאפשר מאבק יעיל יותר נגד תנועת החרם האנטי-ישראלית בקמפוסים.

''בנוסף צפוי הממשל לאמץ את הגדרת האנטישמיות של IHRA הקובעת אנטי ישראליות כאנטישמיות. אלה צעדים משמעותיים ביותר במאבק באנטישמיות המתמשך ובתנועות החרמות. אני קורא לעוד למדינות לאמץ צעדים דומים״, הוסיף שר החוץ.

"אני מברך את הנשיא טראמפ על החלטתו המשמעותית", אמר השר לנושאים אסטרטגיים, גלעד ארדן, "שתסייע למאבק באנטשימיות וב-BDS. החלטה זו תפגע קשות ביכולת של ארגוני החרם לאיים על יהודים וגורמים פרו-ישראליים בקמפוסים ומחוצה להם. העלייה המדאיגה במקרי האנטישמיות והאלימות נגד יהודים בעולם מחייבת צעדים דרמטיים ואני אפעל מול מדינות נוספות כדי שיכירו ב-BDS ובשנאה לישראל כאחד ממחולליה הגדולים של האנטישמיות."

שגריר ישראל לאו״ם, דני דנון, בירך גם הוא על כוונת הממשל האמריקאי לפעול לקיצוץ סיוע כספי למוסדות להשכלה גבוהה שלא יפעלו למיגור האנטישמיות. ״מדובר בצעד צודק בכיוון הנכון במאבק באנטישמיות שזוקפת ראשה", אמר דנון.

''מול השנאה צריך להגיב בחוזקה ולא בשתיקה. מוסדות האקדמיה יצטרכו להתנער מפעילויות BDS שצמחו בתוכן בשנים האחרונות, ולא - ישלמו מחיר כבד״, הוסיף השגריר.