האנדלוסית במרוקו
האנדלוסית במרוקוצילום: מייק אדרי

התזמורת האנדלוסית הישראלית אשדוד פתחה בהצלחה רבה את פסטיבל אנדלוסייאת במרוקו - למרות לחצים מאסיביים לביטול השתתפותה וקריאות להחרים את הפסטיבל בו השתתפה – מצד פעילי BDS במרוקו ופעילים המתנגדים לנורמליזציה של היחסים בין ישראל למרוקו.

התזמורת קצרה שבחים על ביצוע והפקת קונצרט הפתיחה של הפסטיבל הבינלאומי למוסיקה אנדלוסית בקזבלנקה (Andalussyat) - הנחשב לגדול והחשוב ביותר בעולם המוסיקה האנדלוסית הקלאסית.

הקונצרט- בהשתתפות כמאה נגנים וסולנים - זכה לשבחים רבים על הביצוע ועל בחירת הרפרטואר מתוך המוסיקה האנדלוסית הקלאסית. מעבר לחוויה המוסיקלית ביטא הקונצרט ערכים של סובלנות ושלום - ערכי הפסטיבל והמוסיקה האנדלוסית בכלל.

הודות להנהלת הפסטיבל – שפעלה בנחישות ובאומץ לב ציבורי - התקיימה הופעתה של התזמורת בערב הפתיחה, הערב החשוב ביותר בפסטיבל.

"פתחנו את הפסטיבל עם קונצרט שכל כולו הוא מסר של שלום ודיאלוג – המתקיים דרך המוסיקה. אלה הקוראים לביטול המופע לא מתעניינים במוסיקה, בשלום ובערך המוסף של הקונצרט והפסטיבל, אומר יעקב בן סימון – מנכ"ל התזמורת ומוסיף "תודתי להנהלת הפסטיבל על כך שתמכו בנו ונתנו לנו להרגיש בני בית ובטוחים" – הוא מוסיף - "אני מלא הערכה והתפעלות על פעילותם השקטה מאחורי הקלעים לדחות כל ניסיון לביטול הופעתנו ועל עמידתם מול הלחצים. נאמר לי שהם רואים בפסטיבל במה לביטוי מוסיקלי ומקום של תרבות ומבחינתם אין זה המקום לערבב פוליטיקה. צריך להכיר מקרוב את הייחודיות של מרוקו כמקום בו מתקיים בטחון לבני הדתות השונות".

"רק לאחרונה הדגיש מלך מרוקו את המודל הייחודי של מרוקו כמקום שמכבד דיאלוג ואת זכותם של בני הדתות השונות לקיים פולחן דתי ברוח הסובלנות אשר אפיינה את התרבות האנדלוסית – ואלו הם הערכים שהנחו את חברי הנהלת הפסטיבל ועל כך אני רוצה להודות להם שוב ושוב" – מסכם בן סימון.

מחווה מרגשת במיוחד נרשמה עת הוענקה למנכ"ל התזמורת הוקרה על פעילותו לקידום שיתוף הפעולה בין התזמורת והפסטיבל - זו השנה השנייה - ועל קידום הערכים והמוסיקה של התרבות האנדלוסית.