אראל סג"ל
אראל סג"לגבריאל בהרליה

אראל סג"ל ממשיך בביקורת החריפה על מערכת המשפט. בתכניתו היום (רביעי), כשלצידו ד"ר גדי טאוב, תקפו השניים בחריפות את הפרקליטות ובמיוחד את המשנה ליועמ"ש דינה זילבר.

בתחילת השיחה הבהיר סג"ל כי דברים שיוחסו לו אתמול, ולפיהם לכאורה יטוס לחו"ל בבחירות אם היועמ"ש ימנע מנתניהו להרכיב ממשלה, הוצאו מהקשרם. "עשו לי 'פיגוע דיגיטל'. אני דור תשיעי בישראל. אני לא אעזוב את ישראל, וגם לא ילדיי. יש לי אך ורק דרכון ישראלי".

עם זאת, הדגיש, "זו זכותי הדמוקרטית להחרים בחירות. אם לוקחים ממני את זכות ההצבעה - אני לא מצביע".

"זו אכן זכותך, אבל אני מקווה שלא הרבה בימין יעשו כמוך", אמר טאוב.

בהמשך דיברו השניים על ההאשמות התלויות נגד נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, וגם במקרה הזה, מי יחקור את החוקרים? "יש פה סוג של ווטרגייט", אמר גדי טאוב, "אוסף של לכלוכים על טראמפ במימון המפלגה הדמוקרטית הלך לבית דין מיוחד, באישור שהושג במרמה. זה דבר בסדר גודל שמפיל ממשלים".

ויש לכך השלכות כמובן גם על הביצה המקומית. סג"ל הזכיר כי לפיד מעורב, לכאורה, בתיק 1000, ובמקום שיהיה חשוד או מואשם הוא משמש עד תביעה. "כל מה שקורה שם קורה גם אצלנו", טען, "אני, בגילי, לא מאמין למערכת המשפט. אין בי טיפה כבוד למערכת שלכם, איבדתי את הכבוד".

בהמשך לדברים החריפים, השמיעו השניים קטע מנאום של המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, עו"ד דינה זילבר, שבו קראה מתוך שירו של יהודה פוליקר, 'איך קוראים לאהבה שלי': "אלה הם חיינו בזמן האחרון, יכול להיות יותר טוב - יכול לבוא אסון. ערב טוב יאוש ולילה טוב תקווה, מי הבא בתור ומי בתור הבא. אם סופה היא שיר של רוח, איזו מנגינה יש לתקווה".

כשברקע צלילי מחיאות הכפיים שקיבלה זילבר, ציין טאוב כי עבורו נשמעו דבריה כלקוחים מתוך נאום בת מצווה, שבו היא עומדת מאחורי "הגוף המאחד" בתוך המון משסה. "זו עדות מטורפת לזחיחות", אמר, וסג"ל הזכיר בצעקות: "סחטתם עדים!"

"אם יש לכם טיפת שכל לשמור על עצמכם, תעשו לפחות כאילו שאתם מבינים ומטפלים", סיכם ד"ר טאוב.