פרופ' זאב רוטשטיין
פרופ' זאב רוטשטייןצילום: הלל מאיר/TPS

ארגון נשות הדסה, הבעלים של בתי החולים הדסה בירושלים, שלח מכתב חריף למנהל בית החולים פרופ' זאב רוטשטיין שבו הודיע לו כי הוא מתנגד להארכת כהונתו בתפקיד, כך חשף העיתון 'כלכליסט'.

במכתב טוענות מנהיגות הארגון כי רוטשטיין פוגע בגיוס התרומות של הארגון ואף מכפיש אותו באוזני תורמים.

"בניגוד לכל היגיון אתה פוגע במאמצי גיוס התרומות של ארגון נשות הדסה לטובת בתי החולים, זאת במקום לסייע במאמצים חשובים אלו כדי שנוכל לסייע לבתי החולים . מעשיך החלישו את מאמצינו החשובים. התנהגותך האבסורדית הגיעה לשיאה לפני מספר ימים, כאשר ארגון נשות הדסה, ערכו אירוע התרמה גדול ואירועים נוספים במיאמי.

לא רק שלא סייעת במאמצים אלה, אלא אף יצאת מגדרך באופן בוטה ובלתי מכובד, זלזלת והכפשת את ארגון נשות הדסה, צוותו המסור ומתנדביו. עשית זאת פעמים רבות, ואף בשיחות ישירות עם רבים מהתורמים שלנו. לשם דוגמא, במסגרת זו אף אמרת אמירות לא נכונות ולא הולמות לגבי אופן השימוש בכספים שגיוסו על ידנו", לשון המכתב.

ארגון נשות הדסה סירב להתייחס לדברים.

מהדסה נמסר: "לאור סיום חוזה העסקתו של פרופ' רוטשטיין הצפוי ב-31/1/2020, אישרו נשות הדסה ודירקטוריון הדסה כבר בחודש נובמבר, את הארכת החוזה ע״פ המתווה המקורי שלו בשלוש שנים נוספות. ע״פ הסכם ההבראה של הדסה, גם מנכ״ל משרד הבריאות וגם מנכ״ל האוצר אישררו את הארכה. פרופ׳ רוטשטיין נפגש בסוף נובמבר עם נציגות ארגון נשות הדסה ועם החשב הכללי וציין כי ברצונו להמשיך במידה ויש נכונות משותפת לאשר את הצעת תקציב הדסה לשנים 2021-2025 ע״פ המתווה שהומלץ ע״י חברת דלויט, מה שמסמן להדסה המשך פיתוח וצמיחה. אישור התקציב האמור כלל את מחויבות נשות הדסה להשתתף במחצית הפחת של בית החולים כמנהג בעלים לשנים אלו".

"עוד בטרם ניתן אישור לאמור ע"י נשות הדסה, פורסמה אמש ידיעה על איום נשות הדסה שלא לאשר את הארכת כהונתו של פרופ' רוטשטיין. פרופ' רוטשטיין, לאחר 4 שנים מורכבות אך מרובות השגים לבית החולים אליו נכנס כאתגר שהוגדר כ'משימה בלתי אפשרית', הופתע. הכתב שתרגם נכוחה את המכתב שנשלח במקביל אליו במייל, הטיב לתאר כי נשות הדסה התלוננו על פגיעה בהן ובמאמצי גיוס התרומות בארה"ב", נאמר בתגובת הדסה.

עוד צוין בתגובה, "פרופ׳ רוטשטיין מוסר כי מדובר בהשמצות שהן בחזקת 'פייק ניוז'. מועד הפרסום כשבועיים לפני תום כהונתה של נשיאת הדסה החתומה על המכתב ולפני כניסת נשיאת הדסה חדשה, מעלה תהיות רבות. על כל מקרה מציין פרופ׳ רוטשטיין שגם אם תשלח התנצלות על ההאשמות השוא, אין המכתב ופרסומו על ידן, עושה חשק רב להמשיך בתפקיד הקשה האתגרי וכנראה גם הכפוי טובה הזה. בשבוע הבא אמורה להגיע נציגות נשות הארץ לישיבת הדירקטוריון המתוכננת ונראה כי תהיה זאת ישיבה מעניינת".