הבית שלנו הוא המבצר שלנו, למרות זאת לפעמים הוא יכול להיות מטרה רצויה עבור תוקפים למיניהם.
החל מגנבים פשוטים, שכל מטרתם לגנוב רכוש, דרך שודדים או אנסים ועד למחבלים שרוצים את נפשנו.

ישנם אף מצבים בהם גנב יכול להפוך ברגע אחד למחבל מסוכן, ברגע שהוא הבין שאנחנו עומדים לתפוס אותו.

היו כמה וכמה אירועים שהתחילו כמה שמכונה: "אירוע פלילי" והפכו מהר מאד למה שמכונה "אירוע לאומני", קרי ערבים שמנסים לרצוח יהודים רק בגלל היותם כאלה.

ישנם כמה דברים בסיסים שאנחנו יכולים לעשות כדי להפוך את הבית שלנו למקום בטוח יותר ולהקשות על תוקפים פוטנציאלים שרוצים להכנס ולפגוע בנו או בבני משפחתנו:

1. להגביר ערנות- לרוב, התוקפים מחפשים מישהו שיתנהג כמו קורבן, שלא מודע לסביבה שלו
ולא ערני למה שקורה מסביב לבית שלו. לכן עלינו לפתוח עיניים על מה שקורה, לפחות בסביבה הקרובה שלנו.

2. לנסות להקשות כמה שיותר על תוקף מצוי- לעשות פעולות בסיסיות כמו: לנעול דלתות וחלונות וכד'.. אני תמיד אוהב להביא את הדוגמא הבאה, נניח שגנב רכבים רואה שני מרצדסים באותו הצבע, השנתון והשווי רק שלאחד מהם יש מנעול הגה ולשני לא, את איזה מהרכבים הוא יעדיף לגנוב?
ברור שאת הרכב ללא מנעול ההגה! לכן, אתם רוצים להקשות על התוקף כמה שיותר ולהיות הרכב עם מנעול ההגה!

3. אם לא הצלחתם למנוע את התקיפה מלכתחילה והתוקף כבר נמצא בדלת שלכם מנסה לפרוץ פנימה בכח. אל יאוש, תמיד יש בידכם מה לעשות. הנה כמה דברים פשוטים שיכולים למזער את הנזקים ואף אולי לגרום לו להסתלק במפח נפש:

לשים כל מיני אביזרים שלרוב כבר נמצאים בבית שלכם בכל מקרה, ליד הדלת, שיהיו בהישג יד בשעת חירום כגון: מטף כיבוי לריסוס עיני התוקף, או מסיר שומנים או כל חומר כימי שאפשר להשפריץ (חייבים להפעיל שיקול דעת בנושא כי לפעמים יכול לעשות נזק בלתי הפיך) מקל מטאטא כדי לתת מכות, מפתח/ מטרייה כדי לדקור, בקבוק זכוכית של יין/ אגרטל לזרוק לו לפנים ועוד ועוד הפעילו את הדמיון.. מקווה שלא תצטרכו להשתמש ברעיונות האלה.

אשמח לשמוע את התגובות שלכם על המידע במאמר ובסרטון המצורף

תהיו ערניים ותתמידו באימונים