שקד וסמוטריץ'
שקד וסמוטריץ'צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

פעילים במפלגת הבית היהודי טוענים כי בימים האחרונים מנהלים יו"ר הימין החדש איילת שקד ושר התחבורה ויו"ר האיחוד הלאומי בצלאל סמוטריץ' קשר רציף בנוגע לעתיד המפלגה ולאפשרויות העומדות בפניהם.

העיתון "ידיעות אחרונות" מדווח הבוקר כי גורמים בבית היהודי המקורבים לשר רפי פרץ טוענים כי מטרתם של השניים היא להדיח אותו מתפקיד היו"ר.

סמוטריץ' אמר בעבר כי בכל מקרה שתי הרשימות - הבית היהודי והאיחוד הלאומי - צריכות להתאחד לרשימה אחת שתקיים גם פריימריז לראשותה כאשר המפלגה המאוחדת תפעל תחת יו"ר אחד.

בדיווח נאמר כי שקד לא החליטה כי תתמודד שוב במסגרת הבית היהודי או בכלל במסגרת רשימה כזאת או אחרת. כמו כן, ההערכות הן שהסיכויים שתתמודד במסגרת הימין החדש עם שר הביטחון נפתלי בנט, הם גדולים יותר.

במערכת הפוליטית אף נשמעו קולות לפיהם בנט יציע מקום ברשימה גם לשני חברי הכנסת מכחול לבן צביקה האוזר ויועז הנדל הנחשבים לסמן הימני שברשימת המפלגה לכנסת.

מלשכתה של שקד נמסר בתגובה: "הם נפגשים ובקשר לגבי עתיד הימין". מלשכתו של סמוטריץ' נמסר בתגובה: "סמוטריץ' ושקד ידידים טובים ומצויים בקשר רציף בהרבה נושאים. הניסיון לשוות לקשר ביניהם ניחוח 'סודי' וקונספירטיבי הוא מגוחך. סמוטריץ' קרא לשקד מעל כל במה לחזור לציונות הדתית והוא מקווה שכך אכן היא תעשה".