משה פייגלין
משה פייגליןצילום: קובי ריכטר/TPS

חבר הכנסת לשעבר משה פייגלין, יו"ר מפלגת זהות, הודיע הבוקר (שישי) באופן סופי כי המפלגה לא תתמודד בבחירות לכנסת ה-23.

'''זהות' לא תתמודד במועד ג'. במרחב הפוליטי אין כיום קשב לבשורתה. היא תהדהד את חזונה מחוצה לו, ותשוב להתמודד כשהחברה הישראלית תבשיל לשינוי", אמר פייגלין.

אתמול סיפר פייגלין שבימין מעוניינים ש''זהות'' תתמודד בבלוק טכני שיספוג קולות מליברמן. "הדברים נאמרים גלויות בתקשורת וייתכן ובאמת תעמוד בפנינו אפשרות שכזו. מועלות גם אפשרויות של ריצה כזו או אחרת במסגרת הציונות הדתית.

"אבל כיום אני מבין שמן הפוזיציה הזו, הפוזיציה שמשועבדת למרחב הישן והמשתק של ימין ושמאל, קולה של זהות לא ישמע. אולי אהיה חבר כנסת – אבל בשורתה של זהות תגווע''.

לטענתו, ''זהות חייבת לרוץ בעצמה – אסור לה לחבור לשום מפלגה ואם כרגע היא לא מסוגלת לעשות זאת – היא חייבת להמתין, לפעול כתנועה רעיונית, לייצר קשב מחודש לרעיונותיה ולבנות מחדש את המרחב הנכון לבשורתה - את מרחב הזהות.

''אל תדאגו - ההזדמנות לממש את רעיונותינו בפוליטיקה - בו תבוא. כי המציאות הישראלית לא קופאת על שמריה. מתוך התודעה הקיימת אין לשום צד פוליטי פתרונות של ממש, לשום אתגר מהותי שבפניו ניצבת כיום החברה הישראלית. לא בכלכלה, לא בביטחון, לא בבריאות – לא בשום נושא''.

''המציאות זקוקה לתשובה של זהות. תנו לתודעה להבשיל. אנחנו לא נקבור שוב את היהלום שלנו בביצה הטובענית של מרחב הימין והשמאל. אנחנו כאן בשביל עם ישראל לא בשביל הפוליטיקה. כשיבשילו התנאים בהם הפוליטיקה תשרת את בשורתנו במקום לקבור אותה – נשוב ונשתמש בה".

את השנים הקרובות מתכוון פייגלין להשקיע בשיקום המפלגה, ''נמשיך להתייחס לכל הנושאים שעסקנו בהם עד כה, החולים והקנאביס, העסקים הקטנים, הדיור, המשפחה, הכלכלה, הביטחון - נמשיך ונהדהד את מצע זהות - אבל כל הכנסותיה של זהות מופנות כיום רק להחזר חובות. את כל הפעילות אנו עושים כיום בהתנדבות מלאה - לא משרדים, לא רכבים, לא משכורות ולא טלפונים.

''אני - למי שמתעניין - מתפרנס כיום ממתן הרצאות בארץ ובחו"ל ומכתיבת מאמרים, וכך כל הצוות המצומצם שלנו - שי מלכה המסור וליאור יאדו הכישרונית, ועו"ד יסכה בינה - כולם פועלים בהתנדבות ועל חשבונם בלבד", סיפר.