ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון נשא הבוקר (שישי) נאום ניצחון קצר והכריז על כוונתו לממש את הברקזיט בחודש הבא ולהוציא את הממלכה מהאיחוד האירופי.

"עשינו זאת. באמצעות המנדט הזה נוכל סוף סוף לבצע את הברקזיט", אמר ג'ונסון. "הבחירות האלו שמות סוף לאיום של משאל עם שני על הברקזיט. אנחנו נעזוב את אירופה ב-31 בינואר. בלי אם, בלי אבל ובלי אולי".

"בואו נגמור עם הברקזיט. אבל קודם, בואו נגמור עם ארוחת הבוקר", חתם ג'ונסון את הצהרתו הקצרה.

המפלגה השמרנית של ג'ונסון זכתה בלמעלה מ-360 מושבים בבחירות לפרלמנט, לעומת 203 מושבים של הלייבור, אותה הנהיג ג'רמי קורבין הנגוע באנטישמיות.

קורבין, הנחשב למבקר חריף של ישראל, הדאיג מאוד את היהודים בבריטניה שחששו מניצחונו. קורבין הודיע לפנות בוקר כי יפרוש ולא יתמודד בעתיד כיו"ר הלייבור.

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ, ידידו של ג'ונסון, בירך אותו בטוויטר: "ברכות לבוריס ג'ונסון על ניצחונו הגדול! בריטניה וארה"ב יוכלו עכשיו לחתום על הסכם סחר חדש ענקי אחרי הברקזיט. ההסכם הזה יוכל להיות הרבה יותר גדול ומשתלם מכל הסכם שאפשר לעשות עם האיחוד האירופי. תחגוג בוריס!".

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר "ברכות לחברי בוריס ג'ונסון על ניצחונך ההיסטורי. זהו יום גדול לעם הבריטי ולידידות בינינו".

ג'רמי קורבין
ג'רמי קורביןצילום: רויטרס

לפני כשבועיים חרג ממנהגו רבה הראשי של בריטניה, הרב אפרים מירוויס, ופרסם מאמר שתקף את קורבין ואת מפלגתו, והאשים אותם באנטישמיות מתמשכת.

"החששות האמיתיים והמוחשיים מהליבור בראשות קורבין הם אחד הרגעים הכואבים מאז נכנסתי לתפקידי. רוב יהודי בריטניה חרדים מהאפשרות שמפלגת הלייבור תנצח בבחירות", כתב הרב.

הוא הוסיף, "כמה צריך מנהיג האופוזיציה להרחיק לכת כדי שיבינו שהוא אינו כשיר לתפקידו? האם העובדה שקשר את עצמו למי שמסיתים נגד יהודים מרחיקה לכת? האם העובדה שכינה 'חברים' את מי שתומכים ברצח יהודים מספיקה? נדמה שלא".

"הדרך שבה הנהגת הלייבור התמודדה עם גזענות נגד יהודים לא תואמת לערכים הבריטיים שבהם אנו כה גאים. רבים מחברי המפלגה ונציגיה בפרלמנט, יהודים ולא יהודים, חשים בושה רבה", סיכם רבה של בריטניה.