Boris Johnson following Thursday's election win
Boris Johnson following Thursday's election winREUTERS

רבה של בריטניה הרב אפרים מירוויס בירך על תוצאות הבחירות בממלכה, בהן ניצח ראש הממשלה הנוכחי בוריס ג'ונסון ומנגד נרשמה תבוסה למנהיג הלייבור ג'רמי קורבין הנגוע באנטישמיות.

''בקלפיות אתמול הטלנו על חברי הפרלמנט שלנו אחריות כבודה להיענות לאתגרים החברתיים והכלכליים המשמעותיים העומדים בפני מדינתנו. הבחירות אמנם הסתיימו, אך החששות מפני האנטישמיות הגואה נותרים בהחלט", אמר הרב.

''כפי שפורסם היטב לאחרונה, איסלאמופוביה, גזענות וסוגים אחרים של דעות קדומות ממשיכות לפגוע בקהילותינו ובמפלגותינו. חיוני שכעת נביא לאחדות במדינה ונוודא כי קולם של אנשים מרחבי ארצנו יישמע באופן מכובד''.

הרב מירוויס הדגיש: ''עלינו להתמקד בערכים המשותפים שלנו ולהשאיר את כל השנאה והדעות הקדומות הרחק מאחורינו".

יצחק הרצוג: ''בשורה נהדרת לעם היהודי כולו''

יו״ר הסוכנות היהודית יצחק הרצוג שיגר ברכה מיוחדת לראש ממשלת בריטניה, בוריס ג’ונסון, בעקבות ניצחונו בבחירות.

"בחירתך היא בשורה נהדרת לא רק לאנגליה כי אם לעם היהודי כולו, ללוחמים נגד האנטישמיות ולנאבקים למען זכויות האדם והדמוקרטיה", אמר הרצוג והדגיש בדבריו את המחויבות הבלתי מתפשרת של ג'ונסון למאבק באנטישמיות.

כזכור, לפני כשלושה שבועות שיגר ג'ונסון אגרת ליו"ר הסוכנות היהודית ובה הצהיר על מחויבותו העמוקה למאבק באנטישמיות. "אני מביע את תמיכתי בכל הקהילות היהודיות בבריטניה וברחבי העולם. שמירה על ביטחונם של היהודים הוא נושא בעדיפות עליונה של ממשלת בריטניה", כתב ג'ונסון באגרת להרצוג ותיאר את הפעולות שממשלתו עושה למיגור האנטישמיות ולהגברת ביטחונן של הקהילות היהודיות.

ג'ונסון הוסיף באיגרת כי "אני מודע לכך שיש לעשות יותר כדי לעצור את התגברות תופעת האנטישמיות בבריטניה ומחוצה לה״.