שי ניצן ואביחי מנדלבליט
שי ניצן ואביחי מנדלבליטצילום: מירי צחי/TPS

פרקליט המדינה, שיסיים את תפקידו בשבוע הבא, מבהיר בריאיון בלעדי ל"אולפן שישי" כי ההחלטות שהתקבלו נגד ראש הממשלה היו מקצועיות, "צוות של 25 אנשים חשב שצריך להגיש כתבי אישום".

"במשטר דמוקרטי, הולכים לכלא אם אתה מבצע עבירה, עומד לדין - ומורשע. במשטרים אחרים אתה הולך לכלא אם מישהו מחליט – למשל כמו שהיה בדרום אמריקה בעבר".

"מה שקורה מגיע גם לבית", אמר עידו ניצן אחד מ-5 ילדיו. "אומרים שהוא מושחת? אם יש שחיתות זה מקסימום בארוחות שישי, כשמישהו מקבל את החלה קודם".

"עשיתי טעות וחיפשתי את השם של אבא שלי בפייסבוק", מספרת הבת הלל ניצן, "ובשלב מסוים הפסקתי כי זה היה פחות נעים. ידעתי מה קורה אבל לא ידעתי באיזו רמה. אנשים כותבים פוסטים שלמים כמה הוא מושחת ואמרו לי איך לאבא שלך יש דם על הידיים. זה הגיע לרמה ממש אישית".

פרקליט המדינה היוצא אומר בריאיון "איך טוענים שתופרים תיק לראש הממשלה כשבפרשת הצוללות החלטנו שאין אפילו עילה לחקור את נתניהו באזהרה למרות לחץ כבד? לא היו ראיות שהצדיקו לחקור את נתניהו בפרשה הזו".

בנוסף, ראש הממשלה נתניהו טען שמטייחים וסוגרים את התיק החמור של פרקליטת מחוז תל אביב רות דוד, אלא שבפועל מתנהל נגדה משפט: "תראה מה כוחו של ספין – רות דוד עומדת למשפט ממש מעבר לכביש, בבית המשפט המחוזי על עבירה של שיבוש הליכי חקירה", אומר ניצן.

פרקליט המדינה מספר גם על היחס כלפיו מצד השר הממונה, שר המשפטים אמיר אוחנה שנכנס לתפקידו לפני כחצי שנה: "השר אוחנה לא הזמין אותי ולא דיבר איתי, חוץ משלום במדרגות לא החליף איתי מילה. אני לא מכיר שום סיטואציה כזו בהיסטוריה ואני במשרד יותר מ-30 שנה. די נדהמתי. ידעתי שהוא לא מרוצה, אבל הדבר הכי טבעי הוא שאם יש לו טענות על הפרקליטות, שיקרא לי וישאל אותי".

ניצן התייחס גם לסוגיית ההדלפות ואמר: "אני מכיר את אנשיי ומאמין בהם. להערכתי, אף אחד מהם לא מדליף חומרי חקירה. יש הדלפות הרבה יותר חמורות מחקירות - למשל מצגת ביטחונית סודית שדלפה מהקבינט בצוק איתן. במקרה הזה, לא שמעתי זעקות של השרים בואו נלך לפוליגרף".

ניצן לא מבין איך אפשר לומר "הציבור יכריע" בכל האמור לסוגיה משפטית: "נניח שהיה איש ציבור שאנס והיית אומר לי 'אבל רוב הציבור הצביע' – אז מה המשמעות של זה? הולכים למשפט הציבור ואם רוב הציבור היה אומר 'כן' הוא היה עומד למשפט ואם 'לא' אז לא? אי אפשר לקבל החלטות משפטיות לפי תוכנית ריאליטי שהציבור מצביע כן או לא. לא יכול להיות שגורלו המשפטי של אדם יוכרע בקלפי".

ראש הממשלה בנימין נתניהו מסר בתגובה "מזעזע ששי ניצן השתמש בקורבנות אונס כדי להצדיק את מסע הצייד האובססיבי שלו נגדי. כנראה שאין גבולות בניסיון להפיל את ממשלת הליכוד בהנהגתי. שי ניצן חייב להתנצל מייד - וקודם כל כלפי קורבנות של פשע אונס".

שר המשפטים אמיר אוחנה מסר, "מרגע שהובהר לי כי שי ניצן מתדרך עיתונאים נגדי, ובכנס הפרקליטות האחרון, דבר חדש: מעל הבמה, מאז לא היה לי עוד עניין בפגישות נוספות איתו. והתקיימו כמה כאלה, כולל סיור בפרקליטות הייתי מציע, כמי שעומד בראש המערכת שש שנים, שיתהה מה חלקו בירידת אמון הציבור בפרקליטות לשפל של כל הזמנים, במקום לבקר את השר שהגיע רק לאחרונה".