דגן עם חבר הפרלמנט והכרזה האנטישמית
דגן עם חבר הפרלמנט והכרזה האנטישמיתצילום: מועצה אזורית שומרון

פעילי BDS חילקו במדריד כרזות ובהן איור אנטישמי של ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן בונה חומה באמצעות גופות של פלסטינאים.

האיור חולק מספר ימים לאחר האירוע במהלכו נעשה ניסיון לתקוף את משלחת השומרון במדריד, ניסיון שהוביל לעימות.

על מנת שלא לעורר פחד בקרב חברי המשלחת הוחלט לשמור את האירוע האנטישמי בסוד עד לסיום פעילותה של המשלחת במדריד.

בתוך כך שיגר ביום חמישי האחרון מרכז ויזנטל הודעת גינוי רשמית אל שרת החוץ של ספרד, בה הביע המרכז את מחאתו כנגד שתיקת השרה והממשל הספרדי לאחר התקיפה האלימה כלפי המשלחת הישראלית-פלסטינית ע"י פעילי BDS.

בהודעת הגינוי של מרכז וינטל נכתב, "במקום שתברכו על קיום הכינוס, שתקתם לנוכח האירועים האלימים. נראה כי לממשל הספרדי אין כל עניין בתהליך השלום אפילו כשאלו המנסים לקדמו על אדמת ספרד מותקפים בצורה אלימה. אנו נחרדים מהאיומים במוות כנגד שייח תמימי, מקדם השלום שנכח בכנס".

כזכור, בשבוע שעבר משלחת מהשומרון בהובלת ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן הגיעה למדריד במטרה להלחם בהחלטת בית הדין האירופי לסימון מוצרים מיו"ש. במסגרת פעילותה פגשה המשלחת אישי ציבור וחברי פרלמנט וקונגרס ופעלה לגייסם למטרה זו.

בשלישי האחרון קיימה המשלחת אירוע ציבורי בבית המלון אינטרקונטיננטל במרכז העיר מדריד. מיד עם תחילת האירוע פרצו לאירוע עשרות פעילי BDS כשהם מנסים לפגוע פיזית בראש המועצה יוסי דגן ולמנוע מהמשתתפים לדבר תוך שהם מטיחים במשלחת האשמות קשות ובהן 'טרוריסטים', 'פושעי מלחמה', ושולפים דגלי אשף. כשהפעילים הלו להתקדם לכיוון הבמה בצורה אגרסיבית ניסו לתקוף גם את דימה תאיה, השייח תמימי ושרה זועבי הוזעקו כוחות הביטחון של המלון במטרה להרחיקם מהאולם.

כוחות משטרה הוזעקו אל המקום כדי לחלץ את חברי המשלחת בבטחה, אך לדרישתו של דגן האירוע נמשך עד סופו והסתיים במחיאות כפיים. בנוסף, התבקשו חברי המשלחת, על ידי כוחות הביטחון, לצאת מדלת האחורית, כדי למנוע כל פגיעה פיזית אך דגן התעקש, שיצאו דרך הדלת הראשית ואמר: "אנחנו יהודים גאים, סיימנו לפחד מאנטישמיים, נצא בראש מורם מהכניסה הראשית". מוקדם יותר באותו היום הייתה אמורה המשלחת לנאום באוניברסיטה בעיר אך הוחלט שלא לקיים את המפגש.

בעקבות פרסום האיור מסר דגן, "האיור מזעזע ומדגיש עד כמה חמורה השנאה כלפי יהודים גם בימים אלו. המפגינים האנטישמים הראו פעם נוספת את פניהם האמיתיות, אנחנו לא נפחד מהם ונמשיך לפעול בכל הכוח כדי במטרה להציג את האמת על מדינת ישראל לעולם כולו. אלו הפנים האמיתיות והמכוערות של פעילי הבי די אס- אנטישמים ובורים. האנשים האלו לא מעוניינים להשיג שלום ולא אוהבים ערבים אלא פשוט שונאים יהודים".

לדבריו, "האלימות וההתפרעות באירוע ההסברה שערכנו במדריד ובחומר האנטישמי שהופץ במקום חושף את הפנים האמיתיות שלהם. למרות האיום עמדתי על כך שהאירועים במסגרת המשלחת ימשכו כרגיל ואכן הצלחנו להשפיע ולשנות רבות במסגרת הפגישות שלנו עם הציבור, סטודנטים וחברי פרלמנט שהבטיחו כי ילחמו בצורה חזיתית בחרם למען מדינת ישראל והשומרון. על אף ההתפרעות האלימה והכרוזים האנטישמיים השומרון ניצח".

חבר הפרלמנט חוזה איגנסיו אצ'אניס סלגאדו ממפלגת ה-PP אמר על הכרזה: "אני רוצה להתנצל בשם ספרד על אירוע שהיה לכם ביום שלישי במלון אינטרקונטינטאל באלה שלא מאמינים לא בשלום ולא באמת. לצערי גם אצלנו במדינה יש כאלו שמאיימים כל הדמוקרטיה והמוסדות שלנו. האנשים האלה מזיקים גם לישראל אבל גם לאנשים שעובדים במפעלים. המדינה שלנו עומדת בסיטואציה חדשה שיש בה אנשים שלא מאמינים בדמוקרטיה ומנסים לפגוע באנשים ובמדינות שלנו. BDS זו דוגמא טובה לכך, אני מקווה שיחד נוכל להילחם לטובת האמת נגד התנהגות שכזאת."

הכרוז האנטישמי
הכרוז האנטישמיצילום: מועצה אזורית שומרון