נתניהו
נתניהוצילום: נעם ריבקין פנטון, פלאש 90

סקר ''כאן חדשות'' שהתפרסם הערב (ראשון) בכאן 11 מעלה כי אילו הבחירות מתקיימות היום, מפלגת כחול לבן מקבלת 35 מנדטים והליכוד בראשות בנימין נתניהו עם 31 מנדטים.

הרשימה המשותפת מקבלת 13 מנדטים, ש"ס עם 9 מנדטים, ישראל ביתנו - 8 מנדטים, יהדות התורה - 7 מנדטים, הימין החדש - 6 מנדטים, העבודה-גשר גם מקבלת 6 מנדטים והמחנה הדמוקרטי זוכה ב-5 מנדטים.

איחוד מפלגות הימין ועוצמה יהודית לא עוברות את אחוז החסימה.

במפת הגושים המסתמנת במצב זה, גוש הימין-חרדים נחלש ועומד על 53 מנדטים. לעומתו גוש השמאל-ערבים מתחזק ומגיע ל-59 מנדטים.

ומה קורה במצב בו גדעון סער בראשות הליכוד? במקרה כזה יורד הליכוד ל-27 מנדטים. גם כחול לבן יורדת ל-34 מנדטים. ישראל ביתנו ירדת ל-7 מנדטים. איחוד מפלגות הימין, שלא עוברת את אחוז החסימה במצב בו נתניהו בראשות הליכוד, עובר כשסער עומד בראשות הליכוד ומקבל 4 מנדטים.

מצב בו גדעון סער עומד בראשות הליכוד אמנם מחליש את המפלגה, אבל מחזק את גוש הימין-חרדים ל-56 מנדטים. מנגד, גוש המרכז-שמאל-ערבים יורד ל-57 מנדטים.

ומה באשר לבלוק הימין? 52% מהמשיבים ענו כי הם מתנגדים לפירוק הבלוק, 16% לעומתם תומכים בפירוקו. באשר לשאלה האם בני גנץ היה צריך להקים ממשלה בתמיכת הרשימה המשותפת, לא פחות מ-54% השיבו בחיוב, כלומר שעדיף היה להקים ממשלה ולא ללכת לבחירות. 28% חושבים שעדיף היה ללכת שוב לבחירות.

הסקר בוצע היום (ראשון) על ידי מכון KANTAR. האוכלוסייה ממנה נלקח המדגם: מדגם ארצי ומייצג של האוכ' בישראל בגילאי 18+ . מספר האנשים שהתבקשו לענות: 1,316. מספר האנשים שענו בפועל: 559. מרווח הטעות: 4.3%+