בית עלמין
בית עלמיןצילום: ISTOCK

בשנה וחצי האחרונים אירעו לא פחות מ-42 אירועים של השחתת בתי עלמין יהודיים בחבל אלזס בצרפת.

האחרון בהם התרחש בתחילת החודש הנוכחי, כאשר אלמונים ריססו כתובות נאצה וצלבי קרס על 107 מצבות עתיקות בבית העלמין היהודי בכפר ווסטהופן בחבל הצרפתי.

שר הפנים הצרפתי, כריסטוף קסטאנר, והנשיא עמנואל מקרון הודיעו כי הרשויות הצרפתיות פתחו בחקירה על מנת לגלות מי עומד מאחורי מעשי הונדליזם בבתי העלמין היהודיים באזור.

עם זאת, רשת CNN האמריקאית ביצעה תחקיר בניסיון לגלות מי עומד מאחורי מעשי ההשחתה של בתי העלמין היהודיים, והממצאים היו מפתיעים.

גורם המקורב לחקירת הונדליזם בבתי הקברות היהודיים באלזס אמר לרשת CNN כי "על פי ההערכה תושבים מקומיים אחראים למעשי הונדליזם, אך יתכן כי הם הוסתו לכך על ידי אתרי אינטרנט גלובליים".

במהלך התחקיר שביצעו כתבי CNN הם חשפו שני אתרי אינטרנט בשפה הצרפתית, אחד בפנמה והשני בבהאמה, שפירסמו תצלומים ומאמרי תמיכה חגיגיים בפשעי השנאה כלפי בתי העלמין היהודיים. האתרים "אירופה הלבנה" וכן "הדמוקרטיה המשתתפת" שיבחו באופן גלוי את השחתת בתי הקברות היהודיים באלזס וכן ציינו לטובה את "עבודתם של אנשי אלזס הגאים המובילים את הדרך".

בתשובה לפניית CNN אמרו אנשי אתר "אירופה הלבנה" כי למרות שאינם יודעים מי אחראי לפעולות ההשחתה, הם תומכים בהן. ראשי האתר "דמוקרטיה משתתפת" אמרו כי "אנו מאמינים שהמתקפות על בתי העלמין היהודיים הם במסגרת קנוניה יהודית".

שני האתרים המסיתים בשפה הצרפתית נגד יהודים ומשבחים את אנשי אלזס, ואף מעודדים אותם להמשיך בהשחתת בתי העלמין היהודיים, משתמשים בשרתי הרשת האמריקאים CloudFare המאפשרים לאתרים להמשיך לפעול ואף מגנים עליהם מפני מתקפות סייבר.

אנשי CNN שאלו את ראשי CloudFare מדוע אינם פועלים להסרת האתרים המסיתים מהרשת, אך לא קיבלו תשובה.