מרכז הבית היהודי. ארכיון
מרכז הבית היהודי. ארכיוןצילום: פלאש 90

איתי גרנק, המוביל את יוזמת "כוחנו באחדותנו", משגר הבוקר (שני) איום לעבר הנהגת הבית היהודי, לפיו יפעל לכנס את מרכז המפלגה לאשר קיום פריימריז, גם ללא הסכמתה.

"הנהגת הבית היהודי הוציאה הבוקר הודעה שהיא מתכוונת לקיבוע הרשימה, ניתוק מוחלט מהציבור", כתב גרנק באיגרת ששיגר לתומכי המיזם, הקורא לאיחוד כל מפלגות הציונות הדתית ופריימריז פתוחים לרשימה ולהנהגה.

לדבריו, "לפי חוקת הבית היהודי רק היו"ר ויו"ר הנשיאות יכולים לזמן את המרכז בזמן כזה קצר ולכן השבוע הזה הוא השבוע הגורלי של חברי המרכז של הבית היהודי. האם הם יגלו אחריות ומנהיגות וילחצו על הנהגת המפלגה לקיום הצבעה במרכז על איחוד מפלגות הציונות הדתית וקיום פריימריז פתוחים, או שהם ינסו להוביל למהלכים ששוב רק הם יצביעו, בנסיון לשמור על הכוח של עצמם, במקום לתת לחוכמת ההמונים לנצח".

"אני בטוח שחברי המרכז של הבית היהודי יצביעו בעד איחוד המפלגות וקיום פריימריז פתוחים, הרי זה מה שאמרו כל השנים לחברי האיחוד הלאומי. בגלל לוחות הזמנים המצורפים, מצופה מהם גם ללחוץ בכל האמצעים על קיום הצבעה השבוע כדי לעמוד בלוחות הזמנים הצפופים ולהצליח לפקוד למפלגת הציונות הדתית והימין האידאולוגי מעל חמישים אלף איש", הוסיף.

גרנק הוסיף, "אנחנו עובדים כרגע בכל הזירות על מנת שהיום תצא הזמנה לכינוס מרכז הבית היהודי השבוע להצביע. במידה והנהלת הבית היהודי לא תודיע על כינוס המרכז עד היום בערב, אנחנו נכנס אותו ביום חמישי ב20:00 בעצמנו להצבעה ולהשקת מפלגת הציונות הדתית והימין האידאולוגי ונממן זאת בעזרת הציבור. במקביל אנחנו לוחצים על איילת שקד להצטרף".

"אתמול היא קיבלה אלפי הודעות בזכותכם שקראו לה להצטרף. המטרה היא שעד סוף השבוע, כל ארבעת השחקנים ייפגשו לפגישת התנעה ראשונה ולהצטרפות למהלך. אנחנו כבר התחלנו לעבוד על אתר למפקד וקיום יום הבחירות. סקר של אתר כיפה מראה שמעל 80% אחוז מהציבור רוצה פריימריז פתוחים ומפלגה אחת, ורק מעטים רוצים ריצה בשתי מפלגות. נעשה הכל כדי לבטא את רצון הציבור. הפעם רק הציבור יחליט!", חתם גרנק