ימנה מפכ"ל? ארדן
ימנה מפכ"ל? ארדןצילום: חזקי ברוך

השר לביטחון הפנים גלעד ארדן פנה בימים האחרונים ליועץ המשפטי לממשלה בבקשה לבדוק את האפשרות למנות בזמן הקרוב מפכ"ל משטרה ונציב שב"ס במינויי קבע.

השר ארדן הסביר, "בעבר החלטתי שלא להביא בפני הממשלה מועמדים לתפקידים אלה לאור פיזור הכנסת והציפיה כי בעקבות הבחירות תכונן ממשלה חדשה".

"אולם לאור שינוי הנסיבות המשמעותי והתמשכות תקופת הבחירות והיציאה למערכת בחירות נוספת שגם לאחריה אין ודאות שתקום ממשלה, אני מעוניין להביא בפני הממשלה לאישור מועמדים לכהונת קבע", הוסיף ארדן.

כזכור, מפכ"ל המשטרה רוני אלשיך סיים את תפקידו לפני כשנה, בחודש דצמבר 2018, אולם מאז לא מונה למשטרה מפכ"ל קבוע ובתפקיד ממלא מקום המפכ"ל משמש מאז ניצב מוטי כהן.

תחילה ניסה ארדן למנות מפכ"ל, ואף הודיע כי בחר לתפקיד את מי ששימש עד אז כמנכ"ל משרדו, ניצב בדימוס מוטי אדרי, אולם ההחלטה על מינוי אדרי נפסלה בועדת גולדברג וארדן בחר שלא למנות מפכ"ל במינוי של קבע ולהמתין לבחירות אפריל 2019 ולממשלה שתוקם בעקבותיהן.

בסוף דצמבר 2018 סיימה את תפקידה גם נציבת בתי הסוהר, רב גונדר עפרה קלינגר. גם במקרה זה בחר ארדן למנות לה ממלא מקום, את גונדר אשר וקנין, ולא למנות נציב בתי סוהר במינוי של קבע עד לבחירות.

כעת, לאחר ששתי מערכות בחירות חלפו ללא מינוי ממשלה חדשה, מבקש ארדן לחדש את ההליכים למינוי מפכ"ל ונציב קבועים.