יצחק וסרלאוף
יצחק וסרלאוףצילום: דוברות

מנכ"ל מפלגת עוצמה יהודית, יצחק וסרלאוף, שיגר היום (שני) מכתב לפעילים המרכזיים ברחבי הארץ, וביקש להכין רשימות תומכים לקראת האפשרות שייערכו פריימריז לרשימת דתית-לאומית מאוחדת.

''אנו מניחים ששמעתם באמצעות כלי התקשורת כי קיימת כוונה לקיים פריימריז לרשימה מאוחדת של מפלגות הימין לכנסת הבאה. אנחנו בעוצמה יהודית מברכים על הצעד הזה, בו כל מפלגה תקבל ייצוג לפי כוחה, ונערכים לגיוס של כל הכח של עוצמה יהודית - ממטולה ועד אילת", כתב וסרלאוף.

הוא ביקש מהפעילים לרכז את רשימות חברי המפלגה והתומכים, ''על מנת להכניסם לרשימה של קובץ אקסל שהוכן עבור הפריימריז הללו, כעין דף נחיתה מיוחד - שיישלח אליכם בימים הקרובים, כך שנוכל לדאוג להתפקדות מקסימלית של אנשינו לרשימה, על מנת שנציגינו לכנסת, בראשם עו"ד איתמר בן גביר, ישובצו בראשות הרשימה.

''כמו כן, בימים הקרובים נקיים מפגשי הערכות עימכם במחוזות השונים עליהם אתם אמונים. אנא היו קשובים ושימו לב לסדר הזמנים", כתב וסרלאוף.

מוקדם יותר הבוקר הודיע יו"ר הבית היהודי הרב רפי פרץ כי הוא מתנגד נחרצות לקיום פריימריז לרשימת הציונות הדתית. "אנו רואים בפריימריז עקרון ראוי ואף היינו היחידים בציונות הדתית שעשו זאת במשך שנים אך עם זאת כרגע זו משימה שאיננה יכולה להתכנס. אם מפני שהימין החדש אינם לוקחים חלק ואם מפני הדאגה לפני מפלגת הציונות הדתית שעלולה להשתנות".

עוד נמסר כי המפלגה ''קובעת מסלול לפריימריז ולאיחוד מלא בין המפלגות, ובשלב זה, בעיצומה של מערכת הבחירות, ממליצה על המשך עבודת צוותי העבודה לאיחוד מלא ולקיבוע הרשימה המשותפת כפי שעושות שאר המפלגות. אנו קוראים לאחינו מהאיחוד הלאומי לשוב לשולחן המו״מ ולסכם באופן מיידי את הריצה המשותפת על בסיס ההסכם הקיים ואת עקרונות המיזוג".

לפיכך הודיע הרב פרץ, "הבית היהודי תרוץ בבחירות הקרובות עם אותם הדגלים והערכים לשמם נשלחנו; צמצום פערים, חינוך ממלכתי, דאגה לפריפריה, בטחון, חיזוק ההתיישבות ביהודה ושומרון והעמקת הזהות והמורשת של עמנו".

"נעשה כל מאמץ לעשות שוב את החיבורים הנכונים שישמרו על כוחה של הציונות הדתית בבחירות הקרובות ובכך גם לשמור על שלטון הימין".