חברי מרכז הבית היהודי. ארכיון
חברי מרכז הבית היהודי. ארכיוןצילום: דוברות המפלגה

אנשיו של יו"ר הבית היהודי, שר החינוך הרב רפי פרץ, ניסו להחתים הבוקר (שני) את חברי מרכז המפלגה על הודעת תמיכה בהחלטה להתנגד לקיום פריימריז לראשות מפלגת הציונות הדתית, אולם הניסיון לא עולה יפה.

בהודעה, עליה התבקשו חברי המרכז לחתום, נאמר "אנו החתומים מטה נציגי ונציגות מפלגת הבית היהודי מחזקים את ידי יו"ר המפלגה שר החינוך הרב רפי פרץ וקוראים לאחינו במפלגת איחוד לאומי לבוא עוד היום ולסגור ריצה משותפת עם עקרונות ברורים להמשך הדרך, עם זמנים ברורים לאיחוד מפלגות באופן מלא".

"אנו נפעל ככל שידרש על מנת למקסם את הכוחות במחנה מתוך הבנה שצו השעה לא מאפשר מריבות קטנות ומיותרות", נאמר עוד.

אולם כאמור, בקרב חברי המרכז ישנם רבים שמתנגדים להודעה, ומסרבים להתאחד מאחורי מנהיגותו של הרב פרץ שלא נבחר באופן דמוקרטי על ידי חברי המפלגה.

אחד מחברי המרכז כתב בקבוצת הווטסאפ בתגובה לבקשה, "ממש לא חייבים לצעוד יחד אתם לשם. אנחנו נצביע ונעבוד עבור רשימה. רשימה שאנחנו נבחר, לא בעלי אינטרסים. ושיקראו לה איך שיקראו לה".

חבר מרכז נוסף ציין, "התמודדות דמוקרטית זה לא השתלטות! חוסר התמודדות זה השתלטות!!".

חבר שלישי טען שהקריאה לפריימריז איננה ניסיון "הדחה" של הרב פרץ, אלא קריאה לגיטימית, "מה שאתה קורא 'ניסיון הדחה' זה כיבוס יפה ל'לא נבחרתי על ידי הציבור אלא על ידי אנשי שלומי ואני כאן כדי להשאר. תמות נפשי עם כל המפלגה'".

לדבריו, "הרב רפי הוא מחנך דגול, אבל פוליטיקאי לא ממש... וחבל. חבל לי עליו שנקלע כך לעין הסערה... כשהמערכת משחקת לפי כללי הדמוקרטיה אז שליח הציבור יהיה באמת כשמו. שליח ציבור, והציבור כבר יצביע ברגליים. הרב רפי והמטבחון שלו (מתנצל מראש כלפי הנעלבים) לא הובילו לשום בשורה שתסייע למפלגה להתמודד עם האתגרים בטווח הקצר ובטווח הארוך... כדי לדבר על דרכה של הציונות הדתית , יש לדבר על דרכי הציונות הדתית ,ומשם להוביל את האיחוד".