בלייכר: לחזק את ההרתעה

בית המשפט הצבאי בעופר מקיים היום (שני) דיון טיעונים לעונש במשפטו של המחבל חמזה אלפילאת שדקר את נירית זמורה בצומת הגוש לפני כארבע שנים.

זו הפעם השנייה שבה נדרש בית המשפט לשאלת עונשו של המחבל, לאחר שבית המשפט הצבאי לערעורים קיבל את ערעור הפרקליטות הצבאית והרשיע אותו בניסיון לרצח.

תחילה זיכה בית המשפט הצבאי את המחבל מעבירת ניסיון לרצח, והרשיעו בגרימת חבלה חמורה בכוונה בלבד. זאת בטענה שלא ניתן להוכיח את כוונת המחבל מעל לכל ספק מאחר שהצליח לדקור את הנפגעת בגבה "רק" פעם אחת.

פסיקת בית המשפט עוררה סערה רבה, והתביעה הצבאית הודיעה מיד שבכוונתה להגיש ערעור כנגד הכרעת הדין. בתוך כך גזר בית המשפט הצבאי על המחבל 14 שנות מאסר בפועל ופיצויים של 500,000 ש"ח, בגין גרימת חבלה חמורה בכוונה.

לפני כחודשיים החליט בית המשפט הצבאי לערעורים בראשות נשיא ביהמ"ש נתנאל בנישו על קבלת ערעור התביעה הצבאית, והרשיע את המחבל בניסיון לרצח. ערכאת הערעור החזירה את התיק לבית המשפט הצבאי בעופר על מנת שיפסוק את עונשו של המחבל.

בפתח הדיון אמר עו"ד חיים בלייכר המייצג את זמורה מטעם ארגון 'חוננו', כי הוא מקווה שעל המחבל יוטל עונש של 20 שנות מאסר לפחות.

"אנו מקווים שכעת הטעות תתוקן והמחבל יקבל עונש קשה ביותר, אשר יחזק את ההרתעה ולו במעט כנגד חבריו הטרוריסטים", מסר בלייכר.