נעמה יששכר
נעמה יששכרצילום: באדיבות המשפחה

ליעד גולדברג, אחותה של נעמה יששכר, ביקרה אותה אתמול (ראשון) בכלא הרוסי יחד עם אמה יפה, בפעם הראשונה מזה ארבעה חודשים.

גולדברג סיפרה על כך בפייסבוק, ''זו הייתה בסך הכל הפעם השנייה שראיתי את אחותי בחודשים האחרונים, ולמרות שכבר הייתי שם, זה בלתי נתפס לשבת יחד עם אימי, בתא ביקורים בכלא כשזכוכית עבה מפרידה בינינו לבין נעמה''.

גולדברג מתארת כי בתחילת הפגישה נעמה נראתה מיואשת, ''השבוע האחרון היה לה קשה מנשוא והיא שיתפה אותנו שהיא מרגישה בחושך מוחלט, היא מפחדת מחוסר הידיעה, אין לה מושג איך העתיד הקרוב שלה יראה, זו הייתה הפעם הראשונה שלא ראיתי עליה טיפה של אופטימיות, היא בכתה הרבה ואמרה 'תמיד הייתי ילדה טובה בלי שום רקע פלילי, תלמידה טובה, שירתתי בצבא והייתי מצטיינת, הסיפור הזה הפך לי את החיים, זה הולך להשאיר עליי כתם שחור לתמיד'.

''ראיתי כמה כואב לה וניסיתי לשנות נושא, שאלתי מה הדברים שהיא חושבת עליהם שעושים לה טוב ומה בא לה לעשות אחרי שהיא יוצאת משם. ונעמה, עם כל הפשטות שלה, פשוט חייכה במבוכה ואמרה 'אני יודעת שזה טפשי, אבל כל מה שבא לי לעשות כרגע, הפנטזיה הכי גדולה שלי, זה לנסוע ברחובות תל אביב על האופניים שלי ולהיות מסוגלת לכבות לעצמי את האור בלילה'''.

הפגישה של נעמה עם אמה ואחותה נמשכה שלוש שעות, ''שלוש שעות של תהפוכות רגשיות, של פחד גדול ושל אופטימיות זהירה. לפני שהלכנו שתינו שמנו את היד על הזכוכית והסתכלנו אחת על השנייה מקרוב - העיניים שלה היו חומות ומדהימות, לא אשכח את הרגע הזה.

''אני מחזיקה אצבעות שכל יום שעובר מקרב אותנו לרגע שבו נוכל לשבת יחד שוב סתם ככה, בבית הקפה, להחזיק ידיים, להתחבק ולצחוק. רק שיגיע כבר", כתבה גולדברג.