בוריס ג'ונסון
בוריס ג'ונסוןצילום: רויטרס

עם רוב מוחלט של 365 נציגים בפרלמנט, מתכוון ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון לדהור קדימה אל עבר מימוש התכנית העיקרית שלו: הפרדתה של בריטניה באופן סופי ומוחלט מהאיחוד האירופי.

על פי התכנית, צפוי ג'ונסון להגיש בפני הפרלמנט את חוק הברקזיט כבר ביום שישי הקרוב, מיד לאחר חילופי הגברי בבית הנבחרים הבריטי, והשבעתם של חברי הפרלמנט החדשים שנבחרו לכך ביום חמישי האחרון.

על פי דוברו של ג'ונסון, ההצעה שיגיש לפרלמנט תכלול את ההסכם אליו הגיע זה מכבר עם האיחוד האירופי, ושבגלל חוסר ההצלחה להעביר אותו בפרלמנט הקודם, הוא יזם את הקדמת הבחירות.

לא ברור עדיין מתי יקיים הפרלמנט את ההצבעה, משום שכדי להעלות אותה לדיון יש צורך באישורו של יו"ר הפרלמנט החדש, שטרם התמנה לתפקיד, אבל ג'ונסון כבר הבהיר כי בכוונתו להתחיל את תהליך החקיקה כבר בימים הקרובים, והיעד המרכזי שלו הוא לעמוד בדד ליין האחרון שנתן האיחוד האירופי לבריטניה, ולסיים את התהליך כולו עד ה־ 31 בינואר, בעוד כחודש וחצי.

אם לא תתעורר התנגדות מיוחדת בקרב חברי הפרלמנט, דבר שלא צפוי להתרחש לאחר ההישג של ג'ונסון והרוב המוחלט לו הוא זוכה בבית המחוקקים הבריטי, צפוי ראש הממשלה הבריטי להגיע להישג שאליו שאף, ולהחזיר לבריטניה את עצמאותה באופן מלא, אחרי עשרות שנים בהן היתה כפופה לרגולציות שנקבעו על ידי הפקידים מבריסל.