טקס חלוקת המלגות
טקס חלוקת המלגותצילום: חמדת הדרום

במכללה האקדמית לחינוך ''חמדת הדרום'' התקיים היום (רביעי) טקס חלוקת מלגות הצטיינות לזכרה של מירי אמיתי הי"ד שנהרגה בפיגוע "אוטובוס הילדים" לפני 19 שנים בכפר דרום.

אמיתי, בוגרת המכללה, מורה ואשת חינוך, נרצחה בגיל 35 והותירה אחריה הורים, אחים ואחיות, בעל וארבעה ילדים. בפיגוע נהרג גם גבריאל ביטון וילדים רבים נפצעו, שלושה מהם - תהילה, אורית וישראל לבית משפחת כהן, איבדו את רגליהם בפיגוע.

הטקס במכללה נערך בהשתתפות לייזר אמיתי, בעלה של מירי, בני משפחה וחברי סגל. רב המכללה שמעון אמור שהכיר את מירי באופן אישי, ריגש את המשתתפים כשסיפר על דמותה המיוחדת ותיאר את עולמה הרוחני והחינוכי דרך מדרשים שונים.

לייזר אמיתי בחר בהחלטה משותפת עם נשיא המכללה לשעבר, פרופ' אבי לוי, להנציח את זכרה של מירי במכללת חמדת הדרום, על ידי הענקת מלגות לסטודנטיות מצטיינות.

את המלגות לסטודנטיות העניקה דיקנית המכללה ד"ר אורלי קולודני יחד עם הילה אלול - בתה של מירי, תוך מתן הסבר ופירוט על הצטיינותן של כל זוכה וזוכה והחיבור לפועלה של מירי בעשייתה החינוכית.

אלול, בוגרת המכללה, עוסקת גם היא בחינוך. היא התרגשה מאוד לכל אורך הטקס ובירכה את המלגאיות, שימשיכו להצטיין ולעסוק בעשייה חינוכית לטובת כלל עם ישראל.

ראש המכללה ד"ר חיים שקד אמר בטקס כי "דמותה של מירי הקרינה נתינה אין סופית. חייה נקטעו בטרם עת בזמן שעסקה בחינוך בגוש קטיף. לא סתם היא בחרה לגור שם ולא סתם היא בחרה במקצוע ההוראה. היא חיה בתחושת שליחות לעם ישראל ולארץ ישראל. אני בטוח שדמותה מהווה השראה בקרב סטודנטיות רבות במכללה".

לייזר אמיתי, בעלה של אמיתי, סיפר בטקס על אישיותה המיוחדת: "מירי הייתה מחנכת מדהימה שכל שיעור ושיעור שלה היה שיעור לדוגמה שכלל השקעה אין סופית. היה חשוב לה להמחיש לתלמידיה את החומר הנלמד ולהעניק להם חווית לימודים משמעותית. מירי ראתה רק את הטוב בתלמידים, לא התמקדה בקושי, ותמיד מצאה את המילה הטובה והמעודדת. היתה מלאה באהבה וחסד ולעולם לא ביקרה איש".