דגל שעא"ש בחשבון הפייסבוק הפרוץ
דגל שעא"ש בחשבון הפייסבוק הפרוץצילום: StandWithUs

התקפה מתואמת ועוינת בוצעה אמש (שני) נגד חשבונות הפייסבוק של הארגון הפרו-ישראלי הבינלאומי StandWithUs, המפעיל עמודים בשפות שונות המעדכנים מיליוני אנשים בעולם על המתרחש בישראל.

במהלך המתקפה המתואמת, דגל דאע"ש פורסם בחשבון הפייסבוק של מנהל הדיגיטל של הארגון, שמאז 2001 פועל כנגד פעילות אנטי-ישראלית ונאבק באנטישמיות ברחבי העולם.

ארגון StandWithUs מצוי באופן קבוע תחת איומים והטרדות וניסיונות פריצה לעמודי הפייסבוק של הארגון אינם דבר חדש, אך הפעם מדובר במתקפה שקרתה באמצעות הפלטפורמה של פייסבוק עצמה.

כאמור, אתמול בשעה 20:45 בדיוק (שעון ישראל), עמודי הפייסבוק של ארה"ב, ישראל, ברזיל, הולנד, בריטניה, בנוסף לשני העמודים של הארגון הפועלים בשפה הערבית והספרדית, עברו מתקפה והשתלטות של האקרים בעלי אידיאולוגיה קיצונית עד לכדי הסרת העמודים מהרשת.

בשל חומרת ההתקפה והיכולת של ההאקרים לנצל את פלטפורמת פייסבוק לביצוע הפריצה, הארגון עובד בצורה צמודה עם הנהלת פייסבוק בדרגות הגבוהות ביותר על מנת לטפל בפריצה עד להשבת הפעילות וכן למנוע את הישנות המקרה דרך פייסבוק.

מנכ"ל StandWithUs, ישראל מייקל דיקסון, מסר בתגובה: "כבר שנים שאנחנו נמצאים תחת מתקפות בעולם האמיתי וברשתות החברתיות, אבל לא יצליחו להשתיק אותנו. ארגון StandWithUs ימשיך להילחם באנטישמיות, להיאבק על תדמית ישראל בעולם ולהפיץ את האמת על ישראל".