בני גנץ
בני גנץצילום: אלעד מלכה

יו"ר כחול לבן, ח"כ בני גנץ, נאם היום (ג') בכנס אלי הורביץ לכלכלה ולחברה של המכון הישראלי לדמוקרטיה ואמר כי יעביר מתפקידו כל שר שיתנגח בדרג המקצועי של משרדו.

״ראש הממשלה חייב לעבוד ביחד עם מומחים ועם מקצוענים, למרות שלא תמיד לקבל את עמדתם. ואני לא מיתמם - ישנם גם שיקולים פוליטיים וגם בדרג המקצועי, לא הכל מושלם. אבל המצב הנוכחי ששרי ממשלת ישראל עוסקים באופן יומיומי בהתנגחות עם הדרג המקצועי הוא בלתי נסבל ופוגע באזרחי ישראל''.

גנץ הדגיש ''אני בעד דיאלוג, אבל נגד המונולוג ששרים בממשלה, בעיקר שרים מהליכוד שמונו על ידי נתניהו, נושאים כבר שנים. לכן, בבחירות הקרובות נשאף להכרעה ברורה. הכרעה שתאפשר לי להעביר מתפקידם כל שר או שרה שלא יפעלו לטובת האזרחים ובשאיפה לא למנות מלכתחילה, שרים שנוהגים כך כבר היום״.

בהקשר הכלכלי והחברתי ציין גנץ כי מדינת ישראל נמצאת במצב טוב ברמת המאקרו, אבל נכשלה בהבאת ההצלחה לכל חלקי החברה ובפרט בתחומי החינוך, הבריאות והרווחה. גנץ קבע את סדרי העדיפויות שלו ובראשם תחום החינוך, ולאחר מכן- התשתיות הלאומיות, שלטון החוק וביטחון הפנים ומערכות הרווחה והבריאות.

בדבריו הדגיש גנץ את החשיבות הערכית והכלכלית של קידום החרדים והערבים ואמר: ''עלינו לקדם את ההכנסות של שתי האוכלוסיות האלו, המהוות היום כמעט שליש מאוכלוסיית ישראל. אחרת הענפים יחלו להישבר. נעשים צעדים בכיוון, אך לדעתי זה ממש לא מספק ביחס לגודל האתגר".

גנץ התייחס לכוונה למנות מפכ"ל קבוע למשטרה ואמר: "גם בתקופה הפוליטית הזו אנחנו נגבה כל מהלך שיהיה נכון ואחראי של ממשלת ישראל. ננהג באחריות, נשים את האזרחים לפני הכל. וגם אם זה יזיק לנו פוליטית ויתן יתרון ליריבינו. כך יהיה.

''שמעתי הבוקר שיש בכוונת השר ארדן, למנות סוף סוף מפכ״ל למשטרת ישראל, אני חושב שבתהליך מסודר, בהיוועצות עם הגורמים המשפטיים, בהיוועצות איתנו כמי שיכולים להחליף את הממשלה בעוד שלושה חודשים, אפשר למצוא גם לבעיות האלו פתרון, למשטרת ישראל, ראוי שיהי מפכ״ל בצורה מסודרת״.