שר החינוך בישיבה לכבוד יום המורה בכנסתערוץ כנסת

''יום המורה'' נחגג היום (שלישי) בבתי הספר ובגנים ברחבי הארץ, וגם בכינוס חגיגי במשכן הכנסת.

שר החינוך רפי פרץ שהגיע לכינוס אמר: "ביום חשוב זה, יום המורה, אני מבקש להביע הוקרה והערכה לפועלכם. המשיכו לעשות את עבודתכם נאמנה, המשיכו לעצב בסובלנות, ברגישות ובנחישות את פני החברה".

השר ציין את הרחבת פרויקט צמצום פערים, "הגדלנו את הפרויקט ליישובים נוספים, ונגדיל אותו בעתיד עם דגש על הציר המנטאלי. אתם השליחים שלנו למהלך הזה. אתם מטמיעים בקרב התלמידים את התחושה שאין תקרת זכוכית בישראל.

''האמינו לי אני מכיר את זה, גדלתי בשנות ה-60 בשכונת פריפריה בירושלים. יושבים כאן לידי אנשים כמו ח"כ מרגי, שהצליחו להבקיע את התקרה, וזה המסר שצריך לעבור לתלמידי ישראל".

עוד סיפר השר על מרחבי למידה חדשים שישפיעו על המורים והתלמידים, "קיבלנו החלטה להוציא את הסמארטפונים מבתי הספר היסודיים ואנחנו בחשיבה על חטיבת הביניים ותיכון, עשינו את זה כדי שהכיתות ומרחבי הלימוד יהיו נקיים מהפרעות – זה יקל עליכם המורים. קיבלנו פידבקים מעולים מהמורים ומהנהלים".

בסיום דבריו התייחס השר פרץ למעמד המורה בישראל ואמר כי "מעמד המורה צריך לבוא לידי ביטוי גם בהיבט של השכר, ואנחנו מתכוונים לפעול בנושא. אני רואה חשיבות להמשך הלמידה של המורים בעצמם על מנת להוביל את הדור הבא. להמשיך לנטוע בדור הצעיר ערכים של סובלנות ואהבת הארץ, ולאפשר לכל תלמידי לממש את הפוטנציאל שלו תוך דגש על תחושת ביטחון ומסוגלות".