שטייניץ וראשי הרשויות
שטייניץ וראשי הרשויותצילום: דוברות

ראשי מועצת יש''ע נפגשו עם שר האנרגיה יובל שטייניץ וסיכמו כי תידחה בשנה ההחלטה לסגור את תחנת ''אריאל'' של חברת החשמל.

בעקבות תקלות רבות באספקת החשמל ליישובי יהודה ושומרון, הבאות לידי ביטוי בהפסקות חשמל חוזרות ונשנות, סוכם על בחינה מחדש של הצרכים ביישובי האזור.

בפגישה שהתקיימה אתמול (שני) נכחו יו"ר מועצת יש"ע דוד אלחייני, ראש מועצת קדומים חננאל דורני, ראש מועצת שומרון יוסי דגן, ראש עיריית אריאל אלי שבירו, ראש מועצת עמנואל אליהו גפני, מנכ"ל מועצת יש"ע יגאל דילמוני והנהלת חברת החשמל האזורית.

שר האנרגיה שטייניץ אמר ''בעקבות פנייתם של ראשי מועצת יש"ע אלי, הנחיתי את חברת חשמל לבחון את דחיית סגירת המרחב בשנה, ולבחון כיצד ניתן לשפר את תשתיות החשמל באזור לצורך אספקת חשמל שוטפת לכלל התושבים''.

יו''ר מועצת יש''ע דוד אלחייני: "זהו מהלך חשוב, אשר ישאיר את השירות לתושבים ואת הטיפול בצרכי התושבים באזור ברמה טובה. שמחנו לשמוע כי השר הנחה את חברת חשמל להציג לו במהלך השנה הקרובה תוכנית שתשמור ותשפר את השירות והטיפול בתקלות. כמו כן, אני מודה לשר שטייניץ גם על דאגתו לעתיד שמתבטא בהכנת תוכנית אב לחשמל לכל האזור".

ראש המועצה האזורית שומרון, יוסי דגן: ''אנחנו מודים לשר האנרגיה, דר' יובל שטייניץ, על הרצינות ועל הטיפול שלו המסור בשנים האחרונות במשק המים ביהודה ושומרון וסיום סיפור הפסקות המים. אנחנו פונים ומבקשים לבטל את סגירת מרחב שומרון בחברת החשמל, המרחב באריאל. תשתית החשמל ביו"ש כיום ישנה ואיננה עומדת בשום צורה בסטנדרטים הנהוגים בשאר חלקי מדינת ישראל.

''כולנו מברכים על החלטת השר וחברת החשמל לצאת לתכנית חומש ביו"ש. יחד עם זאת ברור לנו כי עד להשוואת התשתיות בין השומרון לשאר חלקי המדינה, לא יתכן כי יורידו את המרחב", הדגיש דגן.