ניצן הורוביץ
ניצן הורוביץצילום: דוברות

יו"ר המחנה הדמוקרטי, ח"כ ניצן הורוביץ, מצהיר הערב (שלישי) כי יפנה לבג"ץ בדרישה לעצור את מינוי אורלי בן ארי-גינזברג לתפקיד ממלאת מקום פרקליט המדינה.

"מדובר במינוי פוליטי פסול, על ידי שר זמני בממשלת מעבר המבקש לשרת את אדונו – ראש הממשלה המואשם בפלילים ומבקש להחליש את הפרקליטות", הסביר.

לדבריו, "השר אוחנה פעל נגד עצת נציב שירות המדינה בניגוד לדרישת החוק, התעלם מהנחיית היועמ"ש 'וחרג באופן קיצוני ממתחם הסבירות' לדברי היועמ״ש עצמו. בנוסף, לא נעזרה הממשלה בוועדה מקצועית במינוי כמתחייב".

"שר המשפטים מצוי בניגוד עניינים חריף כאשר הוא מבקש לרצות את אדונו ראש הממשלה, המבקש למלט עצמו מאימת הדין לפגוע בפרקליטות המדינה", טען הורוביץ.

אחר הצהריים הודיע היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט כי הוא מתנגד למינויה של אורלי בן ארי גינזברג לתפקיד ממלאת מקום פרקליט המדינה.

מנדלבליט שיגר מכתב לשר המשפטים אוחנה, שבו טען כי ''מינוי זה חורג באופן קיצוני ממתחם הסבירות ולפיכך קיימת מניעה משפטית באישורו".

קודם לכן טען גם נציב שירות המדינה, הרב פרופ' דניאל הרשקוביץ, כי מדובר במינוי בעייתי. הרשקוביץ כתב לאוחנה כי בן ארי ''לא נמנית עם הדרג הבכיר בהיררכיה הארגונית, דבר שעלול לערער את תפקודה התקין של הפרקליטות''. לדברי הנציב, היה צריך להטיל את התפקיד על עובד מדינה בדרג הבכיר ביותר בפרקליטות, המוסכם על היועץ המשפטי לממשלה.

"אדגיש גם הפעם כי עמדתי היא שלעת הזאת יש להטיל את התפקיד האמור על הדרג הבכיר ביותר בפרקליטות המוסכם על היועץ המשפטי לממשלה", כתב הרשקוביץ. "זאת בשל מאפייניה הייחודיים של המשרה, מיקומה במבנה הארגוני במשרד, ומשיקולי טובת המערכת והמשך ההתנהלות התקינה של הפרקליטות".

הבוקר הודיע שר המשפטים אוחנה על החלטתו למנות את המשנה לפרקליטת מחוז מרכז, עו"ד אורלי בן ארי גינזברג, לתפקיד מ"מ פרקליט המדינה, במקומו של שי ניצן שפרש השבוע מהתפקיד לאחר שש שנים.

"לאחר מספר פגישות, התייעצויות ושיחות שהיו לי עם גורמים שונים ובהם נציב שירות המדינה פרופ' דניאל הרשקוביץ והיועץ המשפטי לממשלה ד"ר אביחי מנדלבליט – קיבלתי החלטה", אמר אוחנה.

הוא סיפר כי ''כל המועמדים עימם נפגשתי הם בעלי רקע עשיר וניסיון רב בפרקליטות, ומוכשרים הן בפן המקצועי והן בפן הניהולי. התרשמתי מאוד מכולם, כל אחד ומעלותיו, ואני רוצה להודות להם על הנכונות לשאת בתפקיד רב האחריות, בעיקר בתקופה מאתגרת ומורכבת זאת שעוברת על הפרקליטות".

לדבריו, ''אורלי מכהנת כ-28 שנים בפרקליטות בשורה של תפקידים. היא בעלת ניסיון רב ועשיר בתחום הפלילי ובתחום הביטחוני, בוגרת המכללה לביטחון לאומי, בעלת תואר שני במדעי המדינה (ביטחון לאומי) ותארים ראשון ושני בהצטיינות במשפטים''.

עוד סיפר שר המשפטים כי בן ארי ''מכהנת בהתנדבות כראש הרכב בבית הדין הארצי למשמעת של לשכת עורכי הדין ובמשך שנים שימשה כראש הפורום הביטחוני של פרקליטות המדינה".