השרים סמוטריץ' וכ"ץ חונכים את קו הרכבת בין ירושלים לתל אביב

שר התחבורה בצלאל סמוטריץ', שר החוץ ישראל כ"ץ ומנכ''ל רכבת ישראל מיכאל מייקסנר הצטרפו הבוקר (רביעי) לנסיעה הראשונה בקו הישיר בין תחנת נבון בירושלים לתחנת ההגנה בתל אביב.

בפתח דבריו הודה סמוטריץ' לקודמו בתפקיד השר כץ, ''ביקשתי להזמין אותו לכל טקס של המשרד על התהליכים שהוא התחיל ואני מודה לו שהגיע''. סמוטריץ' גם הודה ליו״ר הרכבת דן הראל, מנכ״ל הרכבת מיכה מייקסנר ''ולכל עובדי הרכבת על שיתוף פעולה נהדר.

''תודה גם לקרן המנכ''לית ולכל עובדי משרד התחבורה, זו זכות עבורי לעמוד בראש המשרד המיוחד הזה שקם בבוקר והולך לישון עם המחשבה של איך מקלים על אזרחי ישראל''.

סמוטריץ' הכריז כי זהו בוקר מרגש עבורו, ''חיבור תל אביב וירושלים. בימים בהם מדברים על ישראל הראשונה וישראל השנייה ומדינת תל אביב ומדינת ירושלים אנחנו בונים גשר. עם כל המחלוקות לא ניתן לייצר חיץ אלא נבנה דרכים ורכבות בני עם אחד אנחנו.

''בחלומי אני יושב פה בתחנת נבון לקפה עם סבתא, שעברה את התופת באירופה ומספר לה שפותחים את הרכבת מתל אביב לירושלים. ואנחנו יחד מזילים דמעה של התרגשות.

''בוקר של ציונות, של היסטוריה, של התרגשות, תכף נעלה יחד לרכבת ונעשה היסטוריה. נסיעה טובה", איחל שר התחבורה.

השר ישראל כ"ץ מברך שהחיינו על הרכבת לתל אביב

מנכ''ל רכבת ישראל מיכאל מייקסנר אמר לפני הנסיעה "מבחינתנו זה רגע חגיגי, אנחנו היום מסיעים בפעם הראשונה רכבת עם נוסעים בין ירושלים לתחנת ההגנה, מחברים את ירושלים לתל אביב בקו הרכבת המהיר.

''זו פעם ראשונה מאז מלחמת העצמאות שנפתח כזה אפיק חדש, הבירה מחוברת לתל אביב וזה יפה. הפרויקט ענק ומורכב מאוד מבחינה הנדסית ותשתיתית, וגם מבחינת ההייטק שהוא מגלם בתוכו ואנחנו מאיצים אותו היום וממשיכים במרץ", הבטיח מנכ''ל הרכבת.

הרכבת הישירה מירושלים לתל אביב יצאה לראשונה