אוחנה ובן ארי
אוחנה ובן אריצילום: תקשורת שר המשפטים

שופט בית המשפט העליון מני מזוז הקפיא הבוקר (רביעי) את מינויה של אורלי בן ארי-גינזברג לממלאת מקום פרקליט המדינה.

השופט מזוז הוציא צו ארעי שמעכב את המינוי, דקות ספורות לפני תחילת טקס חילופי התפקידים במשרד המשפטים.

החלטת בג''ץ התקבלה בעקבות עתירה שהגישה התנועה לאיכות השלטון. בן ארי-גינזברג היתה אמורה להיכנס לתפקידה הבוקר ולהחליף את שי ניצן שסיים בתחילת השבוע את תפקידו כפרקליט המדינה.

בעתירה נטען כי מינויה של בן ארי, עליו החליט שר המשפטים אמיר אוחנה, "חסר סבירות קיצוני ומונע כולו משיקולים זרים, מחוסר ניקיון כפיים ומחוסר תום לב".

יו"ר התנועה לאיכות השלטון, עו"ד ד"ר אליעד שרגא: "השר אוחנה עשה מהלך חמור ביותר. באמצע הליך משפטי שמנוהל על ידי הפרקליטות נגד הנאשם נתניהו, מי שמינה את השר אוחנה לתפקידו ושלח אותו לצורך המאוד מסוים וספציפי הזה, קרי לבצע חיסול ממוקד של משרד פרקליט המדינה, הוא ממנה אדם שאין לו את הכישורים הנדרשים לביצוע אותו תפקיד.

"אי אפשר למנות סגן פרקליט מחוז לפרקליט מדינה כמו שאי אפשר למנות מח"ט לרמטכ"ל, בטח לא באמצע מלחמה. ברור שכל זה נעשה בכוונת מכוון, בכדי שבג"צ יפסול את המינוי, כך שגם לאוחנה, גם לנתניהו וגם לצאן מרעיתם יהיה הרבה חומר בעירה כנגד המערכת המשפטית לקראת הבחירות. לצערי הרב, בסיפור הזה ניצלו את הגב' בן ארי, עשו על הגב שלה סיבוב ואחרי שבית המשפט העליון יפסול את המינוי הזה – הם יזרקו אותה לכלבים", הוסיף שרגא.