אוהדי מכבי ת"א. גידול ניכר או הדרת אוהדים?
אוהדי מכבי ת"א. גידול ניכר או הדרת אוהדים?צילום: האתר הרשמי של מכבי ת"א

למרות הדרתם של לא מעט אוהדים דתיים. לפני כשבוע הסתיים לו הסיבוב הראשון בליגת העל שבכדורגל והיום (רביעי) חושפים במנהלת הליגות בכדורגל את הנתונים המלאים בכל הקשור לכמות אוהדים שפקדו את אצטדיוני הכדורגל השונים.

למרות שבמנהלת הליגות שיבצו כמעט בכל מחזור, משחק ליגה אחד במהלך השבת, דבר שהביא להדרתם של אוהדים דתיים ושומרי מסורת רבים מאותו משחק, טוענים שם כי ניכרת צמיחה משמעותית בכמות האוהדים שהגיעו העונה למשחקי הכדורגל לעומת הכמות שהגיעה בסיבוב הראשון של העונה שעברה - עונת 2018/19.

לפי מנהלת הליגות בכדורגל, בעוד שבעונת 2018/19 המספר בתום הסיבוב הראשון עמד על 612,652 אוהדים שהגיעו למגרשים, בעונה הנוכחית המספר עלה עד ל-740,973.

יו"ר מנהלת הליגות, ארז כלפון אמר כי "עליה של מעל 20% במספר הצופים בליגת העל משקפת על פי כל פרמטר – "מניה בנסיקה".

כלפון לא רק שלא הצטער על קיום משחקים בשבת והדרתם של עשרות אלפי אוהדים דתיים ושומרי מסורת ממשחקים, אלא אף טען כי זה היה אחד מהסיבות לעליה הניכרת, כשאמר כי "ההצטרפות של אצטדיון בלומפילד למשוואה, ההחלטה שלקחנו להקדמת השעות והנגשת משחקי הכדורגל לילדים ומשפחות מוכיחה את עצמה בגדול בקהל שנוהר למגרשים".

עם זאת, על פי השוואת נתונים פשוטה שמפרסמת מדי פעם מנהלת הליגות בכדורגל, עולה תמונה אחרת לחלוטין המראה כי במשחקים אשר התקיימו במהלך יום השבת, הגיעו כמות קטנה הרבה יותר של אוהדים מהמשחקים שהתקיימו במהלך ימות החול.