נמל התעופה במוסקבה
נמל התעופה במוסקבהצילום: iStock

פקיד ישראלי בכיר אמר היום (רביעי) כי עיכוב התיירים הישראלים בשדה התעופה במוסקבה "נראה כמו מסר לקראת הגעת משלחת רוסית מחר לישראל", כך דווח בחדשות 13.

המשלחת הרוסית, מגיעה לשיחות שנקבעו מראש במספר נושאים, בהם הטענה שישראל מונעת את כניסתם של תיירים רוסים הנוחתים בנתב"ג.

כ-46 ישראלים עוכבו במשך שעות ארוכות בביקורת הדרכונים בנמל התעופה במוסקבה, לאחר שירדו מטיסת אל על שהגיעה מישראל. רובם כבר שוחררו לדרכם.

מהתגובה של שגרירות רוסיה בישראל עולה כי ייתכן שהצעד אירע כתגובה לכך שישראל מנעה מאזרחים רוסים להיכנס לשטחה.

"על פי הנתונים שבידנו, נכון ל-1 בדצמבר, 5,771 תיירים רוסים לא הורשו להיכנס לישראל", נמסר מהשגרירות. "רק באוקטובר השנה סורבה כניסתם של 568 תיירים רוסים, ובנובמבר - 569 תיירים רוסים. בכל יום כ-20 תיירים שמגיעים לישראל עם כסף וטיול מאורגן מעוכבים ונשלחים בחזרה לרוסיה".

ממשרד החוץ נמסר כי הוא ''בודק את הנושא מול משרד החוץ הרוסי ופועל על מנת שתיירים ואנשי עסקים ישראלים יוכלו להמשיך ולהיכנס לרוסיה, כפי שהיה עד כה. זאת במיוחד כאשר ברור שלשתי המדינות אינטרס משותף בעידוד התיירות ההדדית וקשרי הסחר הבילטראליים''.

בחדשות 12 דווח כי המקרה הזה מתרחש לאחר שבתחילת השבוע עוכבו במוסקבה שמונה ישראלים, נציגי חברות מסחריות ישראליות גדולות ומוכרות, עם נחיתתם בשדה התעופה.

לאחר שהפנו אותם לחדר קטן בשדה החזיקו אותם במשך 12 שעות ללילה שלם. כששאלו מה הסיבה, התשובה הייתה להפתעתם שאין להם היתר עבודה ברוסיה. אך אותה חבורה נוסעת בקביעות למוסקבה ומעולם לא נדרשה להיתר עבודה מיוחד.

לאחר אותו לילה הם הובאו על-ידי אנשי ביטחון רוסים למטוס שהמריא ונחת בישראל.