נס ציונה הערב מול הרומנים
נס ציונה הערב מול הרומניםצילום: FIBA.BASKETBALL

לכל דבר יש סוף, כך למדה על בשרה הערב (רביעי) עירוני נס ציונה כשרשמה את הפסדה הראשון העונה באירופה.

אחרי שבעה ניצחונות מפתיחת העונה במפעל האירופי הרביעי בחשיבותו בכדורסל, מפעל היורופקאפ, ספגה הערב נס ציונה את הפסד הבכורה שלה במפעל עם 80:86 צמוד בחוץ לאלופת לאלופת רומניה, אורדאה.

למעשה, כבר מפתיחת המשחק ניתן היה לראות כי הרומנים צפויים להיות אלו שינחילו לכתומים מישראל את הפסד הבכורה שלהם במפעל האירופי, כשכבר בפתיחה ברחו ליתרון דו-ספרתי עם 2:12 מהיר ולאחר 10 דקות של משחק עמדה התוצאה על 12:23 לרומנים.

גם רבע שני התקפי טוב של הכתומים מישראל לא עזר לה ולהפסקת המחצית ירדה כשהיא בפיגור עם 35:49.

אלופת רומניה לא הורידה לרגע את הרגל מהגז וכבר עלתה ליתרון 20 נקודות, אך נס ציונה הצליחה לחזור למשחק ולרבע האחרון והמכריע ירדה כשהיא בפיגור רק של 3 נקודות - 60:63.

נס ציונה עוד הצליחה להפוך את התוצאה ולראשונה במשחק להוביל על המארחים הרומנים, אבל אלה לא ויתרו ועם מספר שלשות בדקות הסיום הצליחו להנחיל לנס ציונה הפסד ראשון שלהם העונה במפעל האירופי עם 80:86.

עם ההפסד הערב יורדים הכתומים למאזן של 1:1 בשלב הבתים השני של היורופקאפ, בדיוק כמו ליריבתה במשחק הבא - קלוז' נאפוקה הרומנית. מי תעפיל לשלב הבא?

קלעו לנס ציונה: וויטי וקוק 16 כ"א, פישר 14, גוט והאלוול 11 כ"א, דן 6, פיטשון 4, לימונד 2.

לאורדאה: ריצ'רד 31, מרקוביץ' 18, ברוסארד 14, ואלייקה ובארנט 6 כ"א, זקוביץ' 5, ווטסון 4, באצ'יו 2.

קבוצה כתומה ישראלית אחרת שניצחה הערב במשחקה במסגרת אירופית זו מכבי ראשון לציון שרשמה ניצחון שני בלבד העונה באירופה, כשגברה על חברתה לתחתית הבית, אולם הגרמנית בתוצאה 92:96.