השגרירים באו"ם סיירו לראשונה בשומרוןרועי חדי

לראשונה מאז הקמת ההתיישבות, הגיעו ביום שישי האחרון, כעשרים שגרירים או"ם מרחבי העולם לבקר בשומרון.

הסיור התקיים כחלק משיתוף פעולה של יחידת קשרי החוץ של המועצה האזורית שומרון בסיוע ובהובלת שגריר ישראל לאו"ם דני דנון.

השגרירים נפגשו עם ראש המועצה האזורית שומרון, יוסי דגן, וביקרו בתצפית "המרפסת של המדינה" בפדואל, במפעל "מחמצת" באיזור תעשייה ברקן, ונפגשו עם עובדים פלסטינים העובדים לצד עובדים ישראלים מההתיישבות ביו"ש. במהלך הסיור קיבלו השגרירים סקירה מראש המועצה.

שגריר מלאווי לאו"ם פרקס מאסטר קלמסי ליגויה העביר ביקורת חריפה על החלטת האיחוד האירופי לסמן את המוצרים היוצאים מהמפעלים בהם עובדים זה לצד זה ישראלים ופלסטינים ואמר: "כשהגעתי לכאן למדתי לראשונה, שהמקום שאנחנו קוראים לו גדה מערבית, הוא למעשה יהודה ושומרון. רוב האנשים לא יודעים זאת"

שגריר בוסניה הרצגובה לאו"ם, סוון אלקלאג', ציין "מה שראינו כאן הוא דו קיום ועבודה משותפת של ערבים וישראלים במפעלים באיזורי התעשייה כאן, ואנחנו חושבים שזה פרוייקט טוב וחשוב מאוד, הוא צריך לקבל תמיכה מכולם, משום שהוא נותן סיכוי לשלום. בכך שנקנה מהמוצרים האלו ובכך שנתמוך במקומות האלו אנחנו ניתן סיכוי לשלום".

שגריר בורונדי לאו"ם, אלברט שינגירו, הוסיף "ללחמים הללו ניתן לקרוא לחם של שלום, מכיוון שהם נאפו בידי פלסטיניות ויהודיות. זה מאוד חשוב עבורנו זה סימן טוב שאנשים יכולים לחיות יחד בשלום"

ראש המועצה אמר לשגרירים, "המענה הנכון שלנו להחלטות הגזעניות והמרושעות של האיחוד האירופי כלפי מדינת ישראל וההתיישבות הוא להביא את האנשים ולהראות להם את המציאות בעיניים. רוב הפוליטיקאים לא היו כאן. ורוב האנשים שמגיעים לכאן אם הם לא אנטישמים, משהו משתנה אצלם"

דנון אמר במקום, "הביקור מסייע לנו להציג את האמת על ישראל דרך חשיבותו של אזור השומרון. מדובר בביקור בעל השפעה רבה על השגרירים אשר חוזרים לאו"ם עם תפיסה רחבה והבנה מעמיקה על המציאות הישראלית, זה פועל לטובתנו ומחזק את מעמדה של ישראל במסדרונות האו"ם".