נפגשים מסביב לשולחן
נפגשים מסביב לשולחןצילום: דוברות משרד הכלכלה

בניו דלהי, בירת הודו, התקיימה השבוע פעילות ייחודית המשותפת למשרד הכלכלה והתעשייה, מערך הסייבר ומכון הייצוא.

במסגרת הפעילות, המתקיימת בהודו לראשונה, קיימה משלחת חברות ישראליות פעילות הכשרה, העשרה ושיתוף ידע בתחום הסייבר ההגנתי עם גורמי ממשל ומגזר פרטי מכל רחבי הודו.

החברות הישראליות הציגו פתרונות למגזר הפיננסי ועבור תשתיות קריטיות, כמו מערכי מחשוב של חברות ושירותים בתחומי התחבורה, האנרגיה, גופי ממשל וכיו"ב.

המשלחת הישראלית מנתה 12 חברות מובילות בתחום הסייבר, וכללה נציגים ממערך הסייבר הלאומי. המשלחת, אשר גויסה על ידי מכון הייצוא, השתתפה בסדרה של אירועים, מפגשים עסקיים וסדנאות הכשרה, שאורגנו מבעוד מועד על ידי הנספחות הכלכלית בניו דלהי של מינהל סחר חוץ במשרד הכלכלה והתעשייה.

מהצד ההודי, לקחו חלק בפעילות למעלה ממאה משתתפים מכ-70 חברות טכנולוגיה מובילות, מכוני מחקר מובילים כמו IVF ו- ORF ושורה ארוכה של משרדי ממשלה וגופים ביטחוניים ואחרים.

אוהד כהן, מנהל מינהל סחר חוץ במשרד הכלכלה והתעשייה, ציין "מערך הנספחים המסחריים של משרד הכלכלה ברחבי העולם הוא חוד החנית של המאמץ הממשלתי לעידוד והגדלת היקפי הייצוא הישראליים. אנו מובילים, תוך שיתוף פעולה עם גורמי ממשל ישראליים נוספים, פעילויות שונות על מנת לפתוח עבור היצואנים הישראליים את הדלת ולייצר חיבור אפקטיבי וחכם לשווקים בעולם".

לדבריו, "הפעילות בהודו, שהיא ראשונה מסוגה לסקטור זה, היא עוד דוגמא לאפקטיביות של שיתופי הפעולה הללו ולאופן שבו מערך הנספחים הכלכליים משרת את התעשייה ומצליח לייצר פריצות דרך, המחזקות את הכלכלה והמשק".

ברק גרנות, ראש נספחות משרד הכלכלה והתעשייה בשגרירות ישראל בהודו, הוסיף "מדובר בפעילות ראשונה מסוגה, שנועדה לחשוף את השוק ההודי לפתרונות הישראליים בתחום הסייבר ובאותה נשימה גם לחשוף את חברות הסייבר הישראליות לביקוש העצום לפתרונות סייבר בשוק ההודי".

"אנו נפעמים מההיענות הגדולה מצד גורמי ממשל וסקטור פרטי בהודו, לרבות היענות נרחבת מצד נציגי חברות בינלאומיות המבקשות להיפגש עם חברות הסייבר הישראליות ולבחון את פוטנציאל השילוב של פתרונות אלו בשוק המקומי בהודו. אנו תקווה כי זוהי רק סנונית ראשונה שתבשר על העמקת שיתוף הפעולה בין ישראל להודו בתחום הסייבר בשנים הקרובות", ציין גרנות.