ברלין
ברליןצילום: איסטוק

בית הנבחרים התחתון של גרמניה, הבונדסטאג, החליט היום (חמישי) לקבל הצעת חוק הקוראת לאסור את פעילות ארגון הטרור חיזבאללה על אדמת המדינה.

לפני שש שנים הכריז האיחוד האירופי כי הזרוע הצבאית של חיזבאללה אמנם עונה להגדרה של ארגון הטרור, אך הזרוע המדינית שלו נחשבת כגוף שפעילותו לגיטימית.

כעת גרמניה בעצם מודה שכך פעילות של הארגון, צבאית ומדינית, נחשבת מבחינתה כפעילות טרור. מרבית חברי בית המחוקקים הגרמני תמכו בהצעה שאושרה ברוב קולות.

לפני ההצבעה, הבהיר שר החוץ הגרמני הייקו מאס, כי מבחינתו חיזבאללה חייב להיות מחוץ לקונצנזוס בגרמניה.

"מדובר בארגון שמכחיש את קיומה של ישראל ואת זכותה על ארצה, משליט אלימות וטרור ומסייע לדיכוי אזרחים לצד המשטר הסורי", דברי מאס.

במשרד החוץ הביעו שביעות רצון גדולה מהמלך הגרמני. "אנו מברכים על ההחלטה שהתקבלה היום בבונדסטאג, שמציגה את הדברים כפי שהם. חיזבאללה כולו הוא ארגון טרור שנתמך ע"י איראן, ללא אבחנה פיקטיבית בין זרוע צבאית לזרוע מדינית. חיזבאללה לא רק מאיים על אזרחי ישראל, אלא גם חותר תחת הריבונות הלבנונית ומערער את היציבות האזורית. אנו מקווים שמדינות נוספות באירופה ינקטו בצעדים דומים ביחס לחיזבאללה בעקבות החלטת הבונדסטאג".

שר החוץ ישראל כ"ץ הוסיף כי "החלטת הבונדסטאג הינה צעד חשוב במסגרת המאבק הבינ"ל המשותף בטרור ובמיוחד כנגד ארגון החיזבאללה ופטרונו איראן. העולם חייב להתאחד נגד חיזבאללה, להכריז עליו כארגון טרור ולהטיל עליו סנקציות כבדות שימנעו ממנו מלהוציא לפועל פעילות טרור בשליחות איראנית".