פגישת הנוער
פגישת הנוערצילום: נוער האיחוד הלאומי

שלושת מטות הנוער של מפלגות הציונות הדתית - עוצמה יהודית, האיחוד הלאומי והבית היהודי, נפגשו השבוע והוציאו מכתב משותף הקורא לאיחוד הרשימה לכנסת.

"אנו דורשים אחדות", כתבו בני הנוער. ''אחדות בין המפלגות, והרכבת רשימה תוך קיום הליך ציבורי ודמוקרטי שישקף את רצון הציבור בצורה הטובה ביותר, עדיף כמה שיותר מהר".

בניה נוער ביקשו מראשי המפלגות "לשים דגש על הדרך, ולא רק על המטרה... לשמור ככל שבאפשרותכם על תהליך משא ומתן נקי מספינים והודעות, שתרסנו מקורבים עלומים שמתדרכים את התקשורת".

במהלך הפגישה הסכימו הצדדים כי אסור לאפשר למחלוקות הקטנות בין הזרמים השונים בציונות הדתית להוביל את המשא ומתן ולהיות המכשול להקמת ממשלת ימין. עוד הוסכם שהנוער ידחף את המפלגות להתאחד במהירות האפשרית. הנציגים הביעו את רצונם המשותף לכך שגם המשא ומתן יתנהל בצורה נקייה, זאת לאחר שתי מערכות הבחירות האחרונות בה הרגישו במשותף כיצד המחלוקות בתוך המגזר יצרו ריחוק ציבורי והצבעה למפלגות בטעם מר.

בסיום הפגישה הסכימו נציגי מטות הנוער להצעת נוער האיחוד הלאומי להקים את "פורום נוער המפלגות הדתיות", אשר נועד בראש ובראשונה לקדם את האחדות בתוך המחנה. כמו כן מטרתו היא להגביר את שיתוף הפעולה בין מטות הנוער במהלך הבחירות, ולהוות תשתית לקידום שיתוף פעולה בנושאים החשובים המשותפים הרבים לנוער משלושת המפלגות.

חנה ריבלין, דוברת נוער האיחוד הלאומי ומיוזמות המהלך אומרת: "בעקבות מערכות הבחירות האחרונות ראינו כמה פילוג ושנאת חינם היו, אפילו בתוך המגזר שלנו שקורא כל הזמן לאחדות בעם. החלטנו שהפעם אנחנו לא נותנים יד לדבר כזה ועושים ככל שביכולתנו למנוע זאת. שלושת המפלגות שותפות בהמון ערכים ורב המאחד על המפלג. עבודה בשיתוף פעולה היא הכרחית למימוש וקידום האידיאלים שלנו, והבסיס של הכל זה שיח מכבד ודרך נקיה. אנחנו מקווים שראשי המפלגות ישתדלו לפעול לאור הדרישות הכה בסיסיות שלנו".

רועי גליק, יו"ר נוער הבית היהודי מסר לאחר הפגישה: "לפעמים עלולים לשכוח שגם בתוך הציונות הדתית צריכה להיות אחדות, מכל הבחינות. נפגשתי היום עם נוער האיחוד הלאומי ונוער עוצמה יהודית, הכרנו, ודנו בנושאים מהותיים. עכשיו אנחנו קוראים למנהיגים שלנו לעשות הכל כדי לרוץ יחד- ובעזרת ה' להצליח".

דביר גופשטיין, יו"ר מטה הנוער של "עוצמה יהודית" מוסר: "אני מאמין שהפורום המשותף אכן יסייע לאחדות ויגרום לחיבור בין המפלגות בדרך נקייה ומכובדת. בעזרת ה' שיתוף הפעולה יימשך לא רק במהלך הבחירות הקרובות, אלא גם לאחר מכן".