גאולה כהן
גאולה כהןחזקי עזרא

לוחם הלח"י עזרא (אלנקם) יכין, מספר לערוץ 7 על דמותה של כלת פרס ישראל, חברת הכנסת לשעבר גאולה כהן ז"ל, חברתו למחתרת.

"היא היתה לוחמת חירות ואהבה את ישראל בכל רמ"ח איבריה. זה לא היה פשוט לה. גירשו אותה מסמינר למורים ומבית ספר. היא הצטרפה ללח"י והשמיעה את הקול של לוחמי חירות בישראל בתחנת השידור של הארגון. היא הרעידה את כל מי ששמע אותה והבהילה את האנגלים", אומר יכין.

לדבריו, "היא השמיעה את מה שאנחנו חושבים על האנגלים, שהם שלטון זר ושצריך למרוד בהם. כך היא הבהילה את האנגלים והם עשו כל מאמץ להפסיק את הקול הזה. הם הצליחו ללכוד אותה בגלל הלשנה מצד יהודים, אבל היא היתה הלוחמת היחידה שהצליחה לברוח מהכלא.

''היא היתה הלביאה שקולה שאג ברדיו של המחתרת. בשעה שכל המנהיגים הפוליטיים השמיצו אותנו וחיפשו דרכים להסגיר אותנו היא הרטיטה לבבות ושום קול לא יכול היה לעצור את קולה של המחתרת שהוביל לחירות".

יכין מדגיש שכהן לא הפסיקה להילחם כל חייה. "אחרי שקמה המדינה היא לא הפסיקה לשאוג. כמו לביאה ששומרת על הגורים שלה, גם גאולה כהן שאגה בכנסת. אהבת ארץ ישראל שלה היתה ניכרת והיא זעמה על כל מי שפגע או מסר אדמות ישראליות. הקול שלה ימשיך לעבור הלאה לדורות הבאים".

"אהבת ישראל שלה לא נתנה לשתוק מול כל מי שפוגע בארץ שלנו או בעם שלנו. היא לא דאגה רק לארץ ישראל אלא לעם ישראל. היא עבדה קשה מאוד כדי להביא את יהודי אתיופיה יחד עם יצחק שמיר ודאגה גם לעולים מרוסיה", הוא מסכם.