חדר הבריחה שבט אחים
חדר הבריחה שבט אחיםצילום: יהושע מנשה

מיזם ''שבט אחים'' של חברת ''תרבותי'' המבקשת להנגיש את המורשת של יהדות ערב ואירן לקהל הרחב בישראל, יוצא במתכונת מיוחדת לקראת חג החנוכה.

יאיר גנץ, שותף ומייסד בחברת ''תרבותי'' מספר לערוץ 7 על מהות המיזם. "'שבט אחים' זה משחק שפיתחנו לציון ההגירה של יהדות ערב ואיראן. במשחק אתה הופך להיות סוכן מוסד ומטרתך לאסוף את היהודים ולהעלות אותם ואת אוצרות התרבות והרוח לישראל. זה משחק שמתקיים באמצעות אפליקציה ייחודית שפיתחנו שמשלבת מציאות רבודה ומזוודת בריחה פיזית".

"הרעיון במציאות רבודה הוא שלא מדובר בסרטון פשוט, אלא סרטון שממש מחייה את הדמות ואת הסיפור שלה. המשימה שלך היא לאסוף את הסיפורים, הדמויות והאוצרות ולהביא אותם עם העולים לארץ", מוסיף גנץ.

עוזרים למוסד להעלות את יהודי ארצות ערב ואיראן בחדר בריחה

בחג החנוכה הוחלט להפוך את הפעילות לממוקדת יותר למשפחות. "בחג החנוכה החלטנו להפוך את המשחק לנגיש בכל מקום וכך בחיפה, אילת ולוד אנחנו עושים חדרי בריחה – אולמות עם הציוד, התפאורה וכל החוויה – ומשפחות רוכשות כרטיסים ומגיעות בשעות שמתאימות להם".

"בעצם עבור חנוכה יצרנו את הדבר כמשחק משפחתי, שהמשפחה יחד חווה את החוויה וההיסטוריה. הסיום של המשחק הוא בעצם סיכום של כל החוויה. זה גם חוויה משפחתית, גם מקנה ידע וערכים", מסכם גנץ.

להזמנת פעילות לחצו כאן