אוניברסיטת בר אילן
אוניברסיטת בר אילןצילום: דוברות אוניברסיטת בר אילן

בעקבות כנס הלהט"ב "אוטופיות קוויריות בישראל" אשר צפוי להתקיים בשבוע הבא באוניברסיטת בר אילן, 17 רבנים קוראים להחרים את האוניברסיטה ולא ללמוד בה.

הרבנים כותבים כי "קדושת המשפחה והצניעות בישראל הייתה מאז ומעולם אחד מהדגלים עליהם שמר עם ישראל מכל משמר ואותם הנחיל לעולם כולו. מכח התא המשפחתי הטהור שאב עם ישראל את חוסנו והוא שאיפשר את המשכיות שרשרת הדורות".

בהמשך נכתב "הזדעזענו לשמוע על כנס המתקיים בעיצומם של ימי החנוכה, בהם ניצחנו את תרבות יוון שניסתה לקעקע את רוח ישראל בראש ובראשונה במלחמה כנגד קדושת המשפחה, ונותן במה של כבוד לאותם הרעיונות העוקרים את מושג המשפחה כנגד כל נורמליות אנושית ובוודאי כנגד רוח ישראל ותורתו".

הרבנים הוסיפו "צערנו גבר עוד יותר מהידיעה כי הכנס אורגן על ידי אוניברסיטת בר אילן, הנקראת על שמו של הרב מאיר בר אילן זצ"ל ונועדה מלכתחילה להיות אוניברסיטה דתית. במעשה איום זה, האוניברסיטה נכנעה בפני הלכי הרוח הקיצוניים והזרים הללו ובחרה להיות חלק משטיפת המח הציבורית, ככל הנראה מתוך התרפסות וכוונה להתראות כאוניברסיטה 'פתוחה' ו'מתקדמת' בעיני מאן דהו".

"מה גם שזהו כבר קיומו של כנס שני במספר, המעניק לגיטימציה ומעלה על נס תופעות לא נורמליות המנוגדות לדרכה של תורה ולנורמות אנושיות בסיסיות באופן מתריס ובוטה. ללא ספק, מצד האוניברסיטה מדובר בחצייה של כל קו אדום".

כאמור, הרבנים קראו להחרים את האוניברסיטה: ''אירוע שכזה מעיד שהאוניברסיטה איבדה לגמרי את המטרה שלשמה נוסדה, בחרה בדרך שאינה ראויה לשום מוסד אקדמי, ועל אחת כמה וכמה שאין להגדיר אותה מכאן ולהבא כמקום דתי. בהתאם לכך נכוון גם את תלמידינו בהמשך דרכם שלא ללמוד באוניברסיטה זו, ולחפש מוסד לימוד אקדמי שיתאים יותר לערכיהם, ערכי התורה ותרבות ישראל האמיתית".

רשימת הרבנים החותמים:

הרב דב ליאור - לשעבר רבה של קריית ארבע-חברון וראש ישיבת ההסדר במקום
הרב יהושע ואן דייק - ראש ישיבת איתמר ורב המושב רמת מגשימים
הרב ציון טוויל - ראש ישיבת נצרים באריאל
הרב שלמה אבינר -ראש ישיבת עטרת ירושלים
הרב אמיר ממן - ראש ישיבת דרך חיים קרית גת
הרב דוד פנדל - ראש ישיבת ההסדר שדרות
הרב יוסי רודריגז - ראש ישיבת איילת השחר באילת
הרב אליהו אלקסלסי - ראשי ישיבת בני רחל
הרב יגאל קמינצקי - ראש מרכז תורה ומדינה
הרב דוד דודקביץ - רב היישוב יצהר וראש ישיבת רועה ישראל
הרב אלחנן בן נון - רב היישוב שילה
הרב הלל רוטקופף- ראש ישיבת בני נצרים
הרב דני מילר - הרב דניאל מילר - ראש ישיבת עטרת נחמיה, תל אביב
הרב יהושע שמידט - ראש ישיבת ברכת התורה ורב היישוב שבי שומרון
הרב אפרים גיאמי - ראש ישיבת הסדר "גבעת אולגה"
הרב יעקב פיגנבוים - ראש מכינת קשת יהודה
הרב ערן טמיר - ראש 'הישיבה הגבוהה אורות אשקלון