חיל האוויר
חיל האווירצילום: דובר צה"ל

150 בכירים לשעבר בחיל האוויר פרסמו מכתב פומבי בו הם קוראים לעמוד בנחרצות נגד מי שמנסים למנוע שירות נשים בצה"ל.

בין החתומים על המכתב: מפקד חיל האוויר לשעבר האלוף במילואים אביהו בן נון, ראש אגף המודיעין לשעבר האלוף במילואים עמוס ידלין, ראש אכ"א לשעבר האלוף במילואים גדעון שפר וראש מטה חיל האוויר לשעבר האלוף במילואים נמרוד שפר.

על פי הדיווח של כתב חדשות 12 ניר דבורי, הקצינים במיל' כתבו לרמטכ''ל אביב כוכבי "בחיל האוויר משרתות מזה שנים רבות נשים בתפקידי לחימה ופיקוד. לוחמות אלו תורמות תרומה משמעותית ליכולותיו המבצעיות של החיל ולהישגיו באימונים ובלחימה.

"פיקדנו על רבות מהן, לחמנו לצידן כתף אל כתף, שירתנו תחת פיקודן, ואנו ממשיכים לעשות כן גם בשירות המילואים. הן מוכשרות, נחושות, מקצועיות וחדורות אהבת מולדת לפחות כמו מקביליהן הגברים, ובוודאי יותר מאלו המבקשים להדירן".

עוד כתבו הבכירים לשעבר: "ישראל היא מדינה דמוקרטית, וערך השוויון הוא מעמודי התווך של החברה בה. צה"ל, כצבא העם, חייב להמשיך ולהיות סמן איכותי לערך זה ולאפשר לכלל המתגייסות שירות על פי כישוריהן, במסלול אשר יוביל אותן לעמדות השפעה וקבלת החלטות בתוך צה"ל ובהמשך בחברה ובמשק הישראלי.

''אנו קוראים למקבלי ההחלטות לעמוד בפרץ, להפגין מנהיגות ונחישות, ולפעול ללא מורא ליישום ערך השוויון והחלטות בג"ץ, לפתוח את השורות לשירות נשים ולאפשר להן לעשות זאת בכל דרך, וללא הבחנה מגדרית".