המפגש בבית משפחת חג'אג'
המפגש בבית משפחת חג'אג'צילום: קורן מורידי

חניכי מרכז הנוער ''מקום בלב'' של OU ישראל התכנסו בביתם של הרצל ומירב חג'אג' במעלה אדומים, שבתם שיר הי"ד נרצחה בפיגוע דריסה בארמון הנציב.

המפגש התקיים לרגל יום ההוקרה לפצועי צה"ל ונפגעי פעולות האיבה, ובמהלכו שמעו החניכים את סיפורו המרגש של אהרן קרוב, הפצוע הקשה ביותר ממבצע עופרת יצוקה. כיום מנהל קרוב את תוכנית הבוגרים של מרכזי הנוער של OU ישראל ומלווה אותם בשירותם הצבאי.

קרוב למד בישיבת ההסדר בקרני שומרון והיה מפקד מחלקה בגדוד 890. הוא הוזעק לרצועת עזה מספר שעות בלבד לאחר חופתו ולחם במבצע עופרת יצוקה יחד עם חייליו. במהלך הקרבות נפצע באורח אנוש מפגיעה של יותר מ-300 רסיסים, לאחר שנכנס בראש כוח לבית ממולכד.

במהלך ההרצאה אמר קרוב לבני הנוער כי "באותו מבצע נפרדתי לשלום ממשפחתי שעות ספורות אחרי החתונה על מנת ללחום יחד עם חייליי ברצועת עזה, והשארתי מאחור אישה, הורים, אחים ואחיות, שרק ערב לפני כן עמדו לצידי בחופה, בכל זאת לכולם היה ברור: למלחמה הזו חייבים ללכת, כי עם ישראל ומדינת ישראל גדולים בהרבה מכל שיקול פרטי, חשוב ככל שיהיה".

בנוסף, סיפר קרוב כי "הרופאים מגדירים את המקרה שלי נס, כיוון ששבועות ספורים לאחר הפציעה כבר יצאתי מבית החולים. בדיעבד הסתבר כי השיקום רק החל, כאשר עשרה ימים לאחר הפציעה פקחתי את עיניי ולא זכרתי דבר, כמו ילד שרק נולד. רבים שואלים מניין הכוחות להמשיך, אך התשובה ברורה: אין לנו ארץ אחרת ואין לנו עם אחר. התמיכה של עם ישראל נתנה לנו כוחות אדירים, וכך שלב אחר שלב למדתי לדבר, לאכול, ללכת ולעשות פעולות פשוטות, עד שהצלחתי לרוץ ריצת מרתון, ללדת שלושה ילדים ולסיים במאמץ עילאי תואר ראשון".

מנהל מרכז ''מקום בלב'' במעלה אדומים קורן מורידי הוסיף: "חיילי צה"ל היקרים מקריבים בכל יום את גופם ונשמתם למען המדינה, עלינו כחברה להוקיר ולהודות להם על פעילותם. זה המסר שרצינו להעביר לחניכים שלנו בשיחה זו, ואין מקום מתאים יותר למפגש כזה מאשר בבית משפחת חג'אג' היקרה, שאנו זוכים לבקר בו במשך כל השנה".

קיים קשר חזק בין חניכי ''מקום בלב'' ממעלה אדומים הלומדים בבית הספר אמי"ת איתן, לבין משפחת חג'אג'. בשלוש השנים האחרונות מגיעים חניכי 'מקום בלב' אחת לשבוע לבית המשפחה ומקיימים שם שיעור לעילוי נשמתה של שיר, שעסקה במהלך חייה בהתנדבות ובעשייה חברתית.

מנכ"ל OU ישראל הרב אבי ברמן אמר כי ''המפגש של בני נוער עם דמות מופת כמו אהרון קרוב שעובד לאורך השנה בארגון שלנו ומלווה בני נוער לא רק ביום ההוקרה, אלא לאורך כל השנה, מספקת להם חוויה משמעותית, נוטעת בקרבם ערכים חשובים שללא ספק ימשיכו ללוות אותם- כך שמילים כמו מסירות נפש, ויתור הפרט למען הכלל, אהבת חינם או אהבת המולדת לא יהיו עבורם קלישאות אלא דרך חיים".