הסנאטור האמריקני ברני סנדרס אמר הלילה (שישי) כי מדיניות ארה"ב צריכה להיות לא רק פרו-ישראלית, אלא גם פרו-פלסטינית.

בעימות טלוויזיוני שנערך בין המועמדים הדמוקרטיים לנשיאות מתח סנדרס ביקורת על ראש הממשלה בנימין נתניהו וכינה אותו "גזען".

"לישראל יש - ואני אומר את זה כמי שחי בישראל כילד, יהודי גאה - יש לישראל את הזכות להתקיים, ולא רק להתקיים, אלא להתקיים בשלום ובביטחון. אבל מדיניות החוץ האמריקנית בנושא חייבת להיות לא רק פרו-ישראלית. עלינו להיות גם פרו-פלסטינים", אמר סנדרס.

לדבריו, "לדעתי, עלינו להבין שכרגע בישראל יש לנו מנהיגות תחת נתניהו, אשר לאחרונה, כידוע, הוגש נגדו כתב אישום בגין שוחד, שלדעתי הוא גזען". סנדרס קרא לעסוק במשבר בעזה "ששם 60% או 70% מהצעירים מובטלים".

"מדיניות החוץ שלי תעסוק בזכויות אדם, בדמוקרטיה, בניסיון לנהל משא ומתן על הסכמים, לא על מלחמות אינסופיות", הוסיף.

פיט בוטיג'ג', ראש העיר סאות' בנד שבמדינת אינדיאנה, אמר בעימות כי המצב בעזה ובמקומות אחרים הוא תוצאה של כישלון הנהגתי של הנשיא דונלד טראמפ, אותו האשים בהתערבות בפוליטיקה הישראלית.

"סירובו של נשיא זה להנהיג מטריד במיוחד במקרה של ישראל, מכיוון שהוא עשה בחירות הקשורות במדיניות החוץ של ארה"ב על מנת להתערב בפוליטיקה הפנים-ישראלית, ומתנהג כאילו זה איכשהו הופך אותו לפרו-ישראלי ופרו-יהודי", האשים בוטיג'ג'.

סגן הנשיא לשעבר ג'ו ביידן התבטא גם הוא בנושא היחסים עם ישראל ואמר כי "אמריקה חייבת להיות מחויבת לביטחון ישראל".

עם זאת, ביידן טען כי "אין שלום במזרח התיכון ללא פיתרון שתי המדינות", וחזר שוב על התנגדותו לרעיון של התניית הסיוע האמריקני לישראל בכך שהיא תשנה את התנהגותה.

"עלינו להפעיל לחץ על ישראל להתקדם לפיתרון של שתי מדינות, לא לאיים על הסיוע שאנחנו מעניקים להם", אמר ביידן, שכינה את התנהלות נתניהו "שערורייתית" אך לא הוסיף פרטים.