הרב קוסטינר עם תלמידיו
הרב קוסטינר עם תלמידיוצילום: דוברות

עשרות בני אדם השתתפו ב"כנס חירום" בגבעת שמואל, בעקבות החלטת צה"ל לא לזמן למילואים את ראש ישיבת מצפה רמון הרב צבי קוסטינר, בין היתר בשל התבטאויותיו נגד גיוס נשים.

הרב פנחס עציון, ראש המכינה הקדם צבאית בעלי, אמר: "הגבורה של צה''ל היא כוח הטהרה שלו. הרב צבי קוסטינר מתוך דאגתו העמוקה לצבא מחנך אותנו כל הזמן לשמור על הטהרה, ללא ניבולי פה, ללא ערבוב בין המינים. הפגיעה בטהרה של הצבא פוגעת בערך הניצחון של הצבא. אם הרב שלנו נתפס על הגברת הטהרה אז אנחנו צריכים להשקיע עוד ועוד בחיזוק הטהרה בצה''ל".

הרב אמיר סנדלר, ראש אולפנת הדר גנים ורב צבאי במילואים דיבר אף הוא באירוע: "בלתי נסבל הרעיון להדיח רב כל כך מסור לתלמידים ולחיילים. צריך להוסיף עוד קומה-כל אחד מאתנו יכול לדאוג לדאוג להרים את הרוח במקומו ובקהילתו שהדבר הזה, הרעיון לסתום את הפה לרבני ישראל, זה דבר בלתי נסבל. אנחנו כציבור צריכים לא לאפשר לזה לקרות, שזה לא יעבור אצלנו לסדר היום".

הרב קוסטינר: אסור לפחד, להוסיף תורה ואמונה

משה נעמן, מנכ''ל בית המדרש בגבעת שמואל אמר בכינוס "מדובר פה בעלילת דם, הדיבורים מאחורי הקלעים כאילו יש היגיון ענייני במהלך ההדחה הם פשוט אינם נכונים. אנחנו יודעים בוודאות שכל העניין פה זה ניסיון להשתיק".

אריק זורגר, בוגר הישיבה, הוסיף "מישהו סימן את הרב ומנסים בדרכים בזויות להדיח אותו מצה''ל.
אותי זה מקומם באופן חריף".

הרב צבי קוסטינר נשא דברים אף הוא בפני הנוכחים והדגיש "העניין זה לא אני, העיקר של תורתנו זה האמת ולהגיד את האמת, כדברי חז"ל "חותמו של הקב"ה אמת". אסור לפחד. אפשר לדבר וצריך לדבר ולשנות. כל המאבק הזה הוא לא בשבילי, וזה לא בשבילנו, זה לא כבוד ולא כסף אלא בשביל עם ישראל - להוסיף תורה ואמונה ולהוסיף אהבת ישראל", אמר הרב.

הרב הוסיף "כמו בחנוכה, מנסים לעצור אותנו, אבל אנחנו נמשיך להרביץ תורה ולא נפחד. ומתוך כח התורה בישראל נמשיך בענווה גדולה. בעזרת ה' נקדש שם שמיים ונגדיל תורה ונאדירה".