הרב חיים דרוקמן
הרב חיים דרוקמןצילום: הלל מאיר/TPS

יו"ר מרכז ישיבות בני עקיבא, זקן רבני הציונות הדתית הרב חיים דרוקמן, אמר בצהריים (שישי) כי החיבור בין עוצמה יהודית למפלגת הבית היהודי לא נעשה בהסכמתו.

הרב דרוקמן סיפר שרפי פרץ שוחח איתו לפני החתימה על ההסכם עם איתמר בן גביר, אך הרב דרוקמן לא בירך על המהלך והביע תקווה שיהיה איחוד רחב בימין.

''רפי טלפן אליי ועדכן אותי שהם עומדים לחתום. אבל אף אחד לא התייעץ איתי על כך, וממילא זה לא על דעתי", אמר הרב דרוקמן לאתר כיפה. "אני לא רוצה להגיד כרגע מה אני חושב על זה עכשיו, אבל אף אחד לא התייעץ איתי לפני".

אני חושב שהיה צריך להיות איחוד מלא של הציונות הדתית, וצר לי שהדברים הגיעו לידי כך", הוסיף הרב.

פרץ ובן גביר לאחר החתימהדוברות

כאמור, שר החינוך ויו"ר הבית היהודי רפי פרץ נפגש הבוקר (שישי) עם יו"ר "עוצמה יהודית" איתמר בן גביר. השניים סיכמו על ריצה משותפת בבחירות הקרובות.

פרץ הסכים לתת למועמדי עוצמה יהודית את המקום השלישי, השישי והתשיעי. בבית היהודי ובעוצמה יהודית קוראים לאיחוד הלאומי ולשר בצלאל סמוטריץ' להצטרף לרשימה בהקדם.

״יש לנו מחוייבות למחנה הימין, אסור שקולות ימין ילכו לפח", אמר פרץ. ''הבחירות האלו גורליות לממשלת הימין ולציונות הדתית. הצורך באחדות היא צו השעה. אנו מאחדים את השורות ויוצאים יחד קדימה. קורא לשר בצלאל סמוטריץ׳ להצטרף וללכת יחד עוד היום כדי שהפעם תוצאות הבחירות יהיו ברורות״.

בן גביר מסר: ''אנו שמחים על החיבור שנוצר הבוקר ומביא בשורה למחנה הימין. החיבור בין עוצמה לבית היהודי יציל את את הימין ויביא ל-61 מנדטים להקמת ממשלת ימין".