ישראל כ"ץ
ישראל כ"ץצילום: קובי ריכטר/TPS

שר החוץ ישראל כ"ץ קשר הבוקר (ראשון) בראיון לרשת ב' בין החשש מתוצאות ההליך בבית הדין הבינלאומי בהאג ובין ההתמהמהות בפינוי המאחז הפלסטיני הבלתי חוקי 'חאן אל-אחמר'.

"אנחנו לא מפנים את חאן אל אחמר בגלל החשש מבית הדין הבינלאומי הפלילי - חשש שזה יהיה 'הקש האחרון' מבחינתם", טען בראיון.

"בקבינט הגענו למסקנה שחאן אל-אחמר זו נקודה רגישה שיכולה להיות הגורם המכריע בקבלת ההחלטה של התובעת מגמביה לפתוח בחקירה נגד ישראל. כל הזמן עקבנו בדיונים איפה עומד התהליך הזה של התובעת", ציין.

בהמשך התייחס השר כ"ץ להיערכותו, כראש מטה הפריימריז של ראש הממשלה בנימין נתניהו לפריימריז שייערכו בסוף השבוע.

"יש פריימריז לראשות הליכוד בין סער לנתניהו. אני ראש המטה של נתניהו. תפקידי, כמו חברים רבים שפועלים איתי, הוא למקסם את התמיכה בנתניהו", הסביר.

בנוגע לפסיקת בית הדין של הליכוד אודות החובה לקיים פריימריז גם לרשימת המפלגה אמר השר כ"ץ, "יש פסיקה התחלתית של בית הדין. בסופו של דבר, יש לוח זמנים והיערכות, וצריך להגיש את הרשימה קצת אחרי אמצע ינואר, כך שלוח הזמנים מאוד מוגבל. יש גם טיעון שחברי הכנסת שנבחרו לא כיהנו בכלל".

"עמדת הליכוד שהיא שלא יהיו פריימריז עכשיו. הייתה פסיקה ראשונה, ואני מקווה שבפסיקה הכוללת הרצון הזה יבוא לידי ביטוי. אני לא חושש באופן אישי מפריימריז, כי נבחרתי בשלוש המערכות האחרונות במקום השני, השלישי והרביעי", הוסיף שר החוץ.

"ההתקפות של סער על נתניהו מזכירות את כחול לבן יותר מאשר ויכוח פנימי בליכוד", תקף כ"ץ. "הוא לא הבין את היקף התמיכה בנתניהו, הוא עשה טעות פוליטית. אני לא רואה הנאה גדולה בלהיות מובס בדרך להתמודדות עתידית. יש המון ביקורת על מה שעשה. הוא בעצם חובר לקבוצת אנטי-ביבי".